נתניהו במשחק של בית"ר ירושלים
נתניהו במשחק של בית"ר ירושליםצילום: Flash90

"גילוי נאות מעולם לא הצבעתי ליכוד וגם לא אצביע להם ככל הנראה בעתיד, אבל תאמינו לי שאני עושה הפרדה בין הדעה הפוליטית שלי לציון שאני נותן לחברי כנסת ביחסם לרמיסת השבת הגדולה ביותר בישראל במרחב הציבורי", כך פתח אחד מראשי המאבק נגד כדורגל בשבת את הפוסט החריף ביותר שנכתב בשנים האחרונות נגד חברי הכנסת בכל הקשור לכדורגל בשבת.

רגע לפני הבחירות השלישיות ברציפות, כשמפלגות וחברי כנסת רבים משחרים לפתחה של הציונות הדתית ושומרי המסורת והשבת בכדי שיצביעו להם, תוקפים ראשי המאבק נגד כדורגל בשבת את הפוליטיקאים מימין ובראשם דווקא מפלגת השלטון 'הליכוד' ואלה המתיימרים לייצג את הציבור התורני במדינה, מפלגת 'ש"ס'.

"בחצי שנה האחרונה ניסינו להגיע להרבה מאוד פוליטיקאים ורבנים", כתב יניב, אחד מראשי המאבק. לדבריו, מלבד שר התחבורה בצלאל סמטוריץ' שהראה נכונות לפעול בנושא אף לא אחד הרים את הכפפה בניסיון לאפשר לאוהדים דתיים ושומרי מסורת ליהנות מכדורגל ישראלי, גם לא חברי מפלגתו, מפלגת 'ימינה' שהפנו את ראשי המאבק לקבוע פגישה עם עוזריהם אחרי הבחירות.

"כל שאר הפוליטיקאים בדגש על הליכוד וש"ס הם חבורה של פופוליסטים שלא אכפת להם, לא מבוחריהם ולא מהשבת".

בהמשך תוקפים ראשי המאבק נגד הכדורגל בשבת את לא אחרת מאשר שרת התרבות והספורט מירי רגב שאמש נכחה במשחקה של בית"ר ירושלים מול הפועל תל אביב באצטדיון טדי שבבירה יחד עם ראש הממשלה נתניהו וחבריה למפלגה. "מירי רגב מתעלמת מאיתנו בצורה גסה, התעלמות מוחלטת! תחת משמרתה יש החמרה שכמוה לא הייתה בספורט ובכלל".
בנוסף אומרים ראשי המאבק כי "בשנתיים האחרונות מנהלת הליגות בכדורגל עושה צחוק מוועדת שרעבי שהשרה הקימה, השרה מודעת לכך ופשוט לא עושה כלום!.
חמור מכך, ברוב חוצפתה היא משקרת ומנפנפת בשינויים שהיא הביאה לטובת הקהל המסורתי, אין לה דם בפנים כשהיא משקרת. פשוט בושה!", כותבים ראשי המאבק.

גם ראש הממשלה נתניהו לא חף מפשע לדברי ראשי המאבק כשאלה כתבו כי "נתניהו אישר ושר העבודה חיים כץ הוא זה שחתם בידו על היתר עבודה לשחקנים לעבוד בשבת, היתר שהם לא ביקשו מעולם. ההפך- 311 שחקנים בשנת 2017 ומאמנים דרשו שלא ינתן היתר כזה! את ראש הממשלה זה לא עניין".

"מי שיכל לעצור את המהלך המביש הזה היה אריה דרעי ומפלגת ש"ס שפשוט עצמה עיניים ואיפשרה להיתר הזה להגיע לאוויר העולם".

כזכור, בהיותו שר הרווחה בעת הינתן ההיתר, יכול היה יו"ר ש"ס דרעי להתנגד ולעצור את ההיתר וזה אף נפגש לשם כך עם שניים מראשי המאבק מצידם של השחקנים החתומים על מסמך השבת אבי איבגי ועידן טל, אך גם אלה נותרו בלי תשובה.

"ש"ס מספרת לנו על קדושת השבת ושבועתו של מרן זצ"ל- ברגע האמת ש"ס הכשירה חילול שבת בישראל אחרי ששחקני כדורגל התחננו אלהם שיעזרו להם להפסיק את הכפייה החילונית הזאת והם
פשוט הפנו לשחקנים גב".

"תחת אחריותם של רגב דרעי וכץ בכל שבת המדינה מממנת אירועים בלב ליבה של השבת בסדר גודל שלא היה בשום תחום בישראל. קחו את כל מאבקי השבת שהיו בישראל מאז הקמת המדינה - חברת חשמל, מרכולים, בר אילן, גשר יהודית, חיל האוויר ואל על, הכל הכל לא מגיע למימדים של חילול שבת אחד שנעשה כל שבת במגרשי הכדורגל בישראל: בכל שבת המדינה פותחת אצטדיונים ציבוריים מכסף ציבורי של הטוטו ומועצות מקומיות, לאירועים של חילול שבת בפרהסיה".

עד כמה גדול חילול השבת, יעידו המספרים הבאים: "זה מגיע לפעמים למעל 20,000 אוהדים ועוד מאות שחקנים אנוסים שנאלצים לשחק בשבת בליגות הבוגרים הילדים והנוער".

גם הרבנים לא נותרים נטולי אשמה ואחריות כשלדברי ראשי המאבק אלה פנו לעוזריו של הרב מזוז ונפגשו עם רבה האשכנזי של ירושלים: "ביקשנו מהם שיעזרו לנו, קיבלנו את ברכת הדרך אך לא יותר מזה".

"פוליטיקאים נלחמים על דוכני תפילין, גשר שבונים אותו 4 גויים ויהודי אחד ומכולת שרוצים לפתוח באשדוד במתחם G או B. היו אפילו פוליטיקאים שמחו נגד חזרות לאירווזיון בשבת, משהו שקורה פעם באף פעם, אבל חילול שבת המוני במימון ואישור המדינה של עשרות אלפי אנשים בניגוד לחוק ולאופיה של המדינה זה כנראה לא מספיק חשוב. מאות משפחות של שחקנים שנקרעות כל שבת בין הכדורגל לשמירת שבת זה לא מעניין. עניין של סדרי עדיפויות? תחליטו אתם" כתבו ראשי המאבק נגד הכדורגל בשבת.