ח"כ לשעבר יהודה גליק מעוכב לחקירה במהלך עלייה להר הביתבאדיבות המצלם

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק סיפר הערב (שלישי) בראיון לרדיו 103FM על מעצרו מוקדם יותר היום במהלך סיור בהר הבית.

"עשיתי פשע באמת נורא ואיום, מזל שאין עונש מוות בישראל", אמר גליק בסארקזם וציין, "לטענת המשטרה, וזה גם מה שהם אמרו לי בחקירה, הלכתי לאט מידי לטעמם".

גליק הלין על היחס המפלה של משטרת ישראל ליהודים דתיים ואמר כי המשטרה מתנכלת להם יותר מאשר למוסלמים, לתיירים וליהודים לא דתיים.

"הם אמרו לי שהשוטר אמר לי להתקדם מהר ואני התקדמתי לאט. בזה אני מואשם", טען גליק, "כששחררו אותי מהמעצר הודיעו לי שתוך כמה ימים מפקד המחוז יקבל החלטה האם להרחיק אותי לתמיד בעוון הסתה. אתה יודע מה הקשר בין הליכה לאט להסתה? אני לא יודע".

"אתה יודע שהר הבית הוא שטח גדול פי 25 מהכותל המערבי, וכשאתה הולך לאט אתה לא מפריע לאף אחד ממאות ואלפי אנשים שהיו בהר הבית, תיירים מכל העולם. כשמפקד המחוז הגיע וראה אותי עם אזיקים הוא צעק על השוטרים 'מה אתם עושים תורידו מהר את האזיקים' ואמר שאני לא עצור רק מעוכב", הוסיף וציין גליק.

לדבריו, "יש פה מפקד מחוז שמחזיר אותנו כמה עשרות שנים אחורה ולצערי בפעם הקודמת ההסתה של המשטרה הובילה לניסיון התנקשות בחיים שלי. אני באמת מקווה שתיפסק האפליה הזאת בהר הבית".

לשאלה האם הוא מאשים את המשטרה בהתרת דמו, השיב גליק, "אני מאשים את מפקד המחוז דורון ידיד שבעבר כשהוא שוטר פשוט יותר הוא התנכל לי בהר הבית, והיום שהוא מפקד מחוז והחליף את יורם הלוי שעשה מהפכה חבל על הזמן בהר הבית, אז הוא חוזר להתנהלות שלו בעבר שבה הוא רואה ביהודים הדתיים שעולים להר הבית אויבים ומטרד שצריך לדחוק אותם הצידה ולהעיף אותם כמה שיותר מהר מהר הבית. זה דבר שצריך להיפסק".

ממשטרת ישראל נמסר, "בשעות הבוקר הגיע להר הבית מבקר מלווה בשני חברי קונגרס אמריקאים ובני משפחותיהם, שסיירו בשטח הר הבית והביקור הסתיים ללא אירועים חריגים. לאחר זמן קצר, חזר המבקר לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, אותם מכיר מביקוריו הקודמים, הוא סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו, ולאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור. גם בשלב זה המשיך במעשיו דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה".

"נציין כי במהלך החודשים האחרונים אותו מבקר הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו", הוסיפו במשטרה.