ריבלין ומשפחת נזריאן
ריבלין ומשפחת נזריאןצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל הבוקר (רביעי) אות כבוד מטעם המכון למחקרי ישראל באוניברסיטת UCLA שבלוס אנג'לס.

המרכז ללימודי ישראל על שם סוראייה ויונס נזאריין נוסד באוניברסיטת UCLA לפני 10 שנים במטרה לעודד לימודים על מדינת ישראל בקרב עשרות אלפי הסטודנטים שלומדים באוניברסיטה.

המרכז מעודד מחקר אקדמי בתחומים רבים על מדינת ישראל בעת המודרנית ומקיים פעילויות רבות הפתוחות לציבור הרחב ובהן הרצאות אישים ואקדמאיים ישראליים, וועידות רבות משתתפים, הקרנה של סרטים ישראליים ופעילויות הכרות נוספות של החיים בישראל.

אות הכבוד ללימודי ישראל שהוענק לנשיא, מוענק על ידי המכון זו הפעם השלישית, לאחר שהעניקו בעבר לסופר עמוס עוז ז"ל ולנשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אהרון ברק.

״סיפורם של יונס וסוראיה נזריאן והקהילה היהודית האיראנית מעורר השראה״, אמר הנשיא בדבריו. ״תוך עשורים ספורים תרמה קהילה זו תרומה אדירה לעיר לוס אנג'לס, לקהילה היהודית האמריקאית ולמדינת ישראל ואני מתכבד לקבל את הפרס הזה במלאת עשור למרכז, כאן ב-UCLA״.

בדבריו אמר הנשיא: ״ישראל היא סיפור הצלחה, נס. בשבעים ושתיים שנים עברנו ממדינה מתפתחת, למובילה עולמית בתחום החדשנות. אך אם אנו רוצים לשמור על הנס הזה, עלינו לשמור על החברה הישראלית מאוחדת.

״הגיע הזמן ליצור יחד סיפור משותף וחוויה של מה זה 'להיות ישראלי'. לפנינו דרך ארוכה אבל אני באמת משוכנע שנצליח. אנחנו חייבים להצליח. זה המפתח לשגשוג והצלחתה של מדינת ישראל, כמדינה דמוקרטית ויהודית, יהודית ודמוקרטית בעת ובעונה אחת״.

עוד הדגיש הנשיא: ״עלינו לפעול להבטחת אחדות העם היהודי. אנחנו עם אחד, משפחה אחת. עלינו להעמיק את קשרינו ואת תחושת גורלנו המשותף. אנו בישראל מודאגים מאוד מהעלייה במתקפות האנטישמיות נגד השבט החמישי, אתם, הקהילות היהודיות בתפוצות. מבחינתכם, אנטישמיות גואה אינה נושא תיאורטי. אלא איום אמיתי. החל מהמתקפה בבית הכנסת 'נצח' ועד הירי הנורא בפוואי".

הנשיא התייחס לפעילות ה-BDS במכללות והאוניברסיטאות בארה"ב ולפרסום 'הרשימה השחורה' על ידי המועצה לזכויות האדם באו"ם ואמר: "מאבק באנטישמיות אין פירושו השתקת הדיון על ישראל. עם זאת, במכללות ובאוניברסיטאות הרבות, בהם מקדמים חרמות אקדמיים, לא מבקשים לעודד דיון, אלא להשתיקו. לצד אתגר זה, אנו עומדים כעת גם בפני אתגר 'הרשימה השחורה' של האו"ם, המעודד חרם כלכלי. אנו מודים לארצות הברית על כך שעמדו לצידנו נגד החלטה פוליטית מבישה זו. חרם אינו מקדם את השלום״.

בתום דבריו אמר הנשיא: "אנו מודים מאד על התמיכה הדו-מפלגתית בביטחון ושגשוג ישראל ובברית ארה"ב-ישראל. שמירה על התמיכה הדו-מפלגתית קריטית לביטחונה הלאומי של ישראל. הברית בין ארה"ב לישראל מבוססת על הערכים העמוקים המשותפים שלנו, ועל האינטרסים המשותפים החשובים שלנו. השותפות הזו תמיד הייתה מעל הפוליטיקה המפלגתית, וכך היא חייבת להישאר."

מוקדם יותר העניק ראש עיריית בברלי הילס, ג'ון מיריש, לנשיא את מפתח העיר כאות הוקרה על הקשר המיוחד בין המדינות.