מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: הלל מאיר/TPS

גורמים ביהדות התורה מסבירים כי הקמפיין שעורכת המפלגה בתוך הציבור הדתי-לאומי מבקש למשוך קולות ממפלגת עוצמה יהודית שלא עוברת את אחוז החסימה.

"יש לא מעט חרדים וחרדים-לאומיים המצביעים ליו"ר עוצמה יהודית בן גביר למרות שאין לו שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה. ראינו את זה בכמה וכמה מערכות בחירות וזה מה שיקרה גם הפעם - במידה והציבור לא יתעשת", אמרו הגורמים.

לדבריהם, בהיבט היהודי, יהדות התורה נותנת מענה לא פחות - ואף יותר - מאשר מצע עוצמה יהודית. "גם בהיבט המדיני יהדות התורה חזרה והבהירה מספר פעמים כי היא מתנגדת לחלוקת ארץ ישראל על כל המשתמע מכך ומכך גם נגזרו הצבעותיה בכנסת".

ברוח זו אף התבטא סגן שר החינוך מאיר פרוש בפגישתו אתמול בביתר עילית עם עסקני אגודת ישראל המקומיים. במהלך המפגש ניתח סגן השר את תוצאות הבחירות האחרונות וירד למספרים הקטנים שיצרו את הגידול המשמעותי בעיר לטובת יהדות התורה.

תחילה שיבח את הגידול שנרשם עם קבלת תוצאות האמת. "בבחירות האחרונות גדלה יהדות התורה על פני הבחירות שקדמו להן ב-900 קולות. לפי החישובים שערכנו, הגידול הזה היה מעבר לגידול הטבעי של בעלי זכות הבחירה", אמר פרוש.

אולם חלק נכבד מהדיון הוקדש ליצירת כלים שיאפשרו להגדיל עוד יותר את אחוזי התמיכה ב-ג', הן בתוך הקהילות החסידיות והן בקרב אלה שלטענתו, למרות היותם נמנים על הציבור החרדי, עדיין יש בקרבם כאלו שמצביעים למפלגות שאינן חרדיות.

"רשימת 'עוצמה יהודית' של בן גביר קיבלה בביתר בבחירות האחרונות 669 קולות. אלו לא קולות שיצביעו כחול-לבן גם לא למפלגות אחרות. אלו קולות שצריכים לחזור הביתה, להגיע ליהדות התורה. ביתר-עילית שהפתיעה לטובה בשתי מערכות הבחירות האחרונות מסוגלת להפתיע גם בסבב הנוכחי", הבהיר פרוש.