שוטרים בסין
שוטרים בסיןצילום: רויטרס

מאה מקרי תמותה נוספים נרשמו אתמול (שלישי) כתוצאה מהתפרצות מגפת הקורונה, כולם בסין ורובם המוחלט במחוז חוביי שבירתו וואהן. בכך עלה מספר המתים במגפה ל־ 1,875.

על פי הדיווחים הרשמיים, נמשכת מגמת הירידה במספר החולים החדשים, מה שמלמד על כך שההסגר שהוטל על העיר וואהן ועל יתר הערים במחוז חוביי אכן פועל את פעולתו, אם כי בקצב איטי ממה שקיוו לו הרשויות בסין.

עוד דווח אתמול, כי המשטר הסיני החליט להחריף עוד יותר את תנאי ההסגר בעיר וואהן, ושוטרים לבושים בחליפות מגן עוברים מבית לבית, ומבצעים בדיקות חום לדיירים. כל מי שמזוהה עם חשד לתחלואה בקורונה, מועבר מיידית למרכזי הבידוד הגדולים שהוקמו באופן מאולתר באולמות ובמבני ציבור שונים.

הרשויות הבהירו כי תושבים שיסרבו לשתף פעולה, להיבדק או לעבור לבידוד במידה ויידרשו לעשות זאת, ייענשו בחומרה.

כמו כן החל המשטר הסיני לבצע מעקב אחר הרכישות של האזרחים בבתי המרקחת, וכל מי שיקנה מעתה תכשיר להורדת חום או להקלה בשיעול, יצטרך להציג תעודת זהות ופרטיו המלאים יועברו לידיעת הרשויות שיגיעו אל ביתו כדי לבדוק אם יש צורך להעביר אותו להסגר.

העיר עדיין מצויה בהסגר מוחלט, אין יוצא ואין בא, והתושבים אינם מורשים לצאת מבתיהם, למעט גיחות קצרות לצורך הצטיידות במזון ובמוצרי צריכה בסיסיים. בשכונות מסוימות בעיר נדרשים התושבים להישאר בבתיהם, והמשטר דואג להניח סלי מזון בסיסיים על יד דלתו של כל בית.