לימודי תואר שני
לימודי תואר שניIStock

כיום, בישראל יש מעל לשלוש מאות אלף סטודנטים, כאשר שישים וארבעה אלף מהם לומדים לתואר שני.

חלקם מעוניינים להרחיב את השכלתם בתחום בו למדו בתואר הראשון, ואחרים ממשיכים ללמוד תחום חדש לחלוטין. מתלבטים כיצד תוכלו להמשיך לתואר הבא באקדמיה? אספנו עבורכם את תחומי הלימוד המובילים בארץ לתואר השני.

תואר שני במדעי המחשב

עולם ההייטק ממשיך לייצר את כמות המשרות הגבוהה בה נוכחנו בשני העשורים האחרונים. כיום, מי שרוצה להתקבל תפקידים בכירים יותר בתחום זה, ולהמשיך ללמוד תחומי עניין מעמיקים בתוך העולם הדיגיטלי המשתנה במהירות זקוק לתואר שני. חלק מהסטודנטים ממשיכים לתואר זה אחרי שלמדו תואר ראשון במערכות מידע או מדעי המחשב, ואחרים אחרי שעסקו בתחום אבטחת המידע ומעוניינים להתקדם לתפקידים הכוללים גם ניהול של צוות בחברות הדורשות תואר נוסף.

תואר שני בחינוך

התואר פותח דלתות נוספות במגוון רחב של מקצועות במוסדות ציבוריים ופרטיים. לאחר לימודי תואר שני אפשר להתקדם לתפקידים כמו: מנהל בית ספר, פיקוח אזורי בתחום החינוך, השתלבות בפרויקטים חינוכיים בתחום החינוך המיוחד או להיות יועצים חינוכיים במועצות אזוריות ועיריות. תחום זה מתאים לכל מי שעבר תואר ראשון בחינוך והתנסה בתחום בפועל ומרגיש שהיה רוצה להתקדם מעלה. השכר, כמובן, עולה בהתאם לכמות התארים גם בתחום זה.

תואר שני במנהל עסקים

תחום לימוד אחד שעובר כחוט השני בכל התחומים האחרים הוא מנהל עסקים. כמעט בכל ענף יש צורך באנשים המכירים את התאוריה והמעשי בניהול, ומסוגלים לפעול כחלק מהצוות הניהולי של: חברות הייטק, חברות ציבוריות ופרטיות, עמותות, סטארט אפים וגופים מוסדיים. לימודי תואר שני במנהל עסקים, פותחים מגוון של דלתות בארץ ובעולם בפני הבוגרים ומעניקים גם אפשרות ליצור קשרים עסקיים עם סטודנטים נוספים כמוכם, שכבר השתלבו בתפקידי מפתח בארגונים שונים. במהלך התואר אתם יכולים לפגוש אנשים שבקרוב יהיו בכירים בחברות מובילות במשק ומשם השמים הם הגבול.

תואר שני בממשל ומדיניות ציבורית

בתקופה בה טלטלות פוליטיות משנות את המערכת הפוליטית בישראל ובעולם, תואר שני בממשל ובמדיניות ציבורית מאפשר להשתלב בתפקידי מפתח ממשלתיים ברשויות מדיניות, בארגוני מגזר שלישי וכן בתחומים משיקים במגזר העסקי ובתחום המשפטים.

התוכנית מעניקה הן את הידע המעשי והן את התאוריות המדיניות השונות על מנת להיות חלק בלתי נפרד מהמתרחש בתחום זה בישראל ובמדינות נוספות.

תואר שני בפסיכולוגיה

המעוניינים להמשיך לתחומים טיפוליים ולהתחיל לעסוק בצורה קלינית-מחקרית או לבחור תחום התמחות לומדים תואר שני בפסיכולוגיה. התואר כולל היבטים מעשיים רבים, לאחר שמרבית התאוריות הקלאסיות נלמדו בתואר הראשון.

בנוסף, מוענקים לסטודנטים כלים טיפוליים עדכניים נוספים המבוססים על מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות ומאפשרים להתאים את הטכניקה הנכונה או שילוב של מספר טכניקות לכל מטופל. מלבד זאת, תואר נוסף בפסיכולוגיה יכול להעשיר תחומים אחרים כמו: משפטים, ניהול או אפילו מדעי המחשב ולפתוח את המחשבה לתחומים בהם לא עסקתם בעבר.

לסיכום, כיום ניתן לבחור בין מגוון רחב של נושאים לתואר שני, כאשר ציינו את הבולטים והמבוקשים ביניהם בקרב הסטודנטים בשנים האחרונות. מלבד הלימודים המרתקים עצמם, מסיימי תואר שני זוכים לחצי נקודת זיכוי במס הכנסה ומשכרות גבוהות יותר הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי.

התואר פותח מגוון רחב של משרות שאינן פתוחות בפני מסיימי תואר ראשון בלבד ומאפשר להתקבל גם למשרות רבות לא רק בישראל אלא גם מעבר לים. בדרך כלל, לימודי תואר זה יהיו בשעות נוחות יותר וכמות השיעורים בהן תתאים לסטודנטים המשלבים עבודה במשרה מלאה עם לימודים לתואר.