יחיאל לסרי
יחיאל לסריצילום: פלאש 90

הסכם הגג באשדוד נחתם כבר לפני שנתיים וחצי אולם יישומו עדיין נראה רחוק.

בחודש האחרון אמור היה לראות אור מכרז מחיר למשתכן ב'מתחם ויצמן' באשדוד אך המכרז בוטל באופן חד-צדדי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו כתב: "כמי שחתומים אישית על הסכם הגג, וכמי שנושא פתרון הדיור לזוגות הצעירים ולמשפרי הדיור עומד בראש מעיינכם, כמו גם בראש מעייני הח"מ, אבקש את התערבותכם האישית והדחופה מול מנכ"ל רמ"י מר עדיאל שומרון לביטול החלטתו החד צדדית והפוגענית כלפי העיר אשדוד ותושביה, ולהורות על חזרה מיידית מביטול המכרז".

לדברי לסרי, "לצערי מאז חתימת ההסכם מתגלים קשיים רבים באופן מימושו . עתירות משפטיות ועיכובים מול הוועדות השונות. למרות זאת, כל העוסקים במלאכה ואנוכי, עושים כל שניתן על מנת לקדם את התוכניות ואת מימוש ההסכם באופן המיטבי והמהיר".

במכתב נטען כי ביטול המכרז לא תואם עם הגורמים הרלוונטיים בעיריה. "אנו רואים בחומרה רבה החלטה חד – צדדית זו הגורמת לנזק ציבורי כלפי התושבים באשדוד הממתינים בכליון עיניים לקידומו של המיזם הראשון בתכנית, ומהווה פגיעה ביחסי האמון והעבודה בין רמ"י ועיריית אשדוד. יתרה מכך, מבירור מול משרד הבינוי והשיכון עולה שביטול זה נעשה אף ללא תאום עימם".

לסרי ביקש מראש הממשלה להתערב ולהשיב את המכרז.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "המכרז יפורסם מחדש לאחר שיוסדרו מספר נושאים. בין היתר, יש לבחון את היחס הראוי של העמסת עלויות הפיתוח, על הפרוייקט. ישנו גם עיכוב בהשלמת הליכי התכנון ויש להמתין להשלמתם. כאמור, המכרז צפוי להיות מפורסם מחדש לאחר שסוגיות אלו יוסדרו".