הפגנה של תנועת ה-BDS
הפגנה של תנועת ה-BDSצילום: Stefanie Loos, Reuters

מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, צחי גבריאלי, התייחס אחר הצהריים (רביעי) לאתגרים המרכזיים של משרדו בשנה הקרובה.

"שנת 2020 צפויה להציב בפנינו אתגרים לא פשוטים בזירה זו. קיבלנו טעימה לכך רק בשבוע האחרון עם פרסום מאגר החברות, הפועלות באיו"ש על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, אמר גבריאלי בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים-אמריקאים בירושלים.

''הפרסום לא נעשה בוואקום אלא בעקבות שנים של מכבש לחצים מצד גורמים פלסטינים, בראשם ארגוני חברה אזרחית ו-BDS, שאת קשריהם לארגון הטרור הרצחני – החזית העממית, חשפנו בדו"ח "מחבלים בחליפות" לפני שנה", אמר גבריאלי.

לדבריו, מובילי ה-BDS לא מסתפקים בעצם פרסום הרשימה. "למרות הכל, בראיית הארגונים פרסום הרשימה הינו השלב הראשון בתוכנית. בכוונתם לפעול כבר בטווח הזמן הקרוב להרחבת הרשימה ולנצל את ההחלטה שהרשימה תעודכן בכל שנה כדי להמשיך בלחצים על הנציבה בנושא".

"בתקופה מאתגרת זו, אסור לנו לפעול עם ידיים קשורות מאחורי הגב. המשרד לנושאים אסטרטגיים חייב להמשיך ולהוביל מדיניות התקפית נגד הקמפיין המתוזמר של ה-BDS. הקיצוץ הצפוי בתקציב המשרד לשנה הקרובה, מקשה עלינו להמשיך באותו קו, ויאפשר לראשונה מזה שלוש שנים לארגונים אלה להתארגן מחדש", הוסיף גבריאלי.

הוא ציין כי "לקמפיין הדה-לגיטימציה למדינת ישראל שלושה קודקודים: הרשות הפלסטינית, ארגוני הטרור וארגוני חברה אזרחית ברחבי העולם המובילים את קמפיין ה-BDS, הקורא לחרם, משיכת השקעות והטלת סנקציות".