תחקיר שפורסם היום (רביעי) ברשת CBS חשף כיצד פדופילים יהודים אמריקניים שהואשמו בארצות הברית נמלטים לישראל - ובכך מקשים על הרשויות להביא אותם לדין.

JCW, ארגון יהודי שעוקב אחר פדופילים מואשמים, ניסה במשך שנים לאתר את יוסף קארו, שאף נחשף בסדרת הכתבות "נמלטים" של חדשות 13, שהואשם בתקיפת ילדה בת תשע בעיר הולדתו פורטלנד שבארצות הברית.

בדיווח שהובא בחדשות 13 נאמר כי בשנה שעברה, לאחר 20 שנים שבהם הוא חמק מעונש, לאחר שנכנס לישראל ושינה את שמו ליוסף, הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום, בגין ריבוי מעשי אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים תוך שימוש בכוח, גרימת סבל גופני, הפעלת אמצעי לחץ או איום ועבירת איומים.

על פי JCW, גברים ונשים מבוקשים מנצלים את חוק השבות, מקבלים אזרחות ולמעשה מסתתרים בישראל. הארגון החל לעסוק באיתור הפדופילים בשנת 2014, וטוען שיותר מ-60 מהם נמלטו לישראל מארצות הברית.

ראש מחלקת האופרציה בארגון, שנה אהרונסון, אמרה שהכשל שמאפשר לפדופילים להימלט מתחיל בארצות הברית. לדבריה, ישנם גורמים בקהילה היהודית במדינה שמוכנים לסייע לפדופילים להימלט.

"לעיתים קרובות יש סוג של תמריץ מטעם הקהילה. אם מוסד כלשהו טייח התנהגות מסוימת של אדם - והוא יגיע לבית המשפט, המקום ייאלץ לתת על כך את הדין", אמרה.

עוד אמרה אהרונסון: "ישראל לא מתעדפת את איתור המבוקשים. הסטנדרטים הכללים של החקירות שנעשות על ידי המשטרה המקומית בישראל - נמוכים". לדבריה, המשטרה לא בוחנת את פרטיהם של מי שמבקש אזרחות ממדינות זרות. "הם אפילו לא עושים חיפוש פשוט בגוגל", מסרה.