ארנון סגל: המשטרה הגיעה לשפל

תגובת משטרת ישראל לראיון:

צר לנו על הצגת תמונה מעוותת החוטאת לאמת.

כזכור: שלשלום בשעות הבוקר הגיע להר הבית מבקר מלווה ב 2 חברי קונגרס אמריקאים ובני משפחותיהם, שסיירו בשטח הר הבית והביקור הסתיים ללא אירועים חריגים.

לאחר זמן קצר, חזר המבקר לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, אותם מכיר מביקוריו הקודמים, הוא סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו, ולאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור, גם בשלב זה המשיך במעשיו דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

נציין כי במהלך החודשים האחרונים אותו מבקר הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו.
המבקר נילקח לחקירה. בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד, בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה לאחר סיום החיפוש עיכבו את החשוד לחקירה.

אנו מצרים על ניסיונות מעוותים להטיל דופי בפעילותה המקצועית והחשובה של המשטרה במקומות הקדושים, למען ביטחונם של מתפללים ומבקרים, יהודים וערבים כאחד.

תפקידה של המשטרה הוא לשמור על החוק והסדר, ולמנוע מצב שבו אדם זה או אחר מפר את הסדר הציבורי על ידי פרובוקציות או בכל דרך אחרת, בפרט כאשר מדובר במקום כה רגיש ונפיץ כמו הר הבית.

כל ניסיון של בעלי עניין ליחס למשטרה דעות או עמדות בנושאים פוליטיים או מדיניים מעין אלו ולהטיל דופי בפעילותם המסורה של מאות שוטרים ולוחמים באזור במשך כל ימות השנה - פסול וחוטא לאמת