בנט בישיבת ההסדר ביפו
בנט בישיבת ההסדר ביפוצילום: מאירים ביפו

שר הביטחון ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הגיע אמש (רביעי) לביקור בישיבת ההסדר "שירת משה" ביפו מבית איגוד ישיבות ההסדר.

השר נפגש עם ראש הישיבה הרב אליהו מאלי וצוות הישיבה ואף שוחח עם עשרות התלמידים וחברי הקהילה בבית המדרש.

כמה שעות לאחר ביקורו של בנט, הגיע הרב הצבאי הראשי תא"ל אייל קרים לשיחה עם תלמידי הישיבה לקראת מחזור הגיוס הקרבי המתקרב.

"כל הזמן שואלים אותי מתי יבוא השלום", סיפר השר בנט לבחורי הישיבה. "כבר תקופה שהתשובה מתבשלת אצלי והיום אני יודע לומר בוודאות: אם נקפיד להיות חזקים מסך כל אויבנו יחד, לא למסור גרגר מאדמת ארץ ישראל לאלו המערערים על קיומנו כאן, ונמשיך להיות מדינה יהודית גאה ומשגשגת - אז יבוא השלום".

בנט המשיך ואמר, "לימוד התורה שלכם, המשולב בשירות צבאי משמעותי הוא הסוד לשלום. האויב תמיד חיפש וניסה לשבור את רוחנו ולא מסתפק בפגיעה פיזית בנו. הרוח היהודית נשענת על לימוד התורה, והיום אנחנו נמצאים בתקופה מיוחדת של לימוד תורה בהיקף ובעומק שלא היה מעולם. בארץ ישראל יש לימוד חי ועוצמתי שלא היה מעולם ב-3,800 שנות העם היהודי".

השר הוסיף ואמר לבחורים, "אני מגיע לבתי מדרש רבים בעת האחרונה ומתמלא בחמצן ובאנרגיות. אני לא מתחרט על הרבה דברים בחיים, אחד הדברים הבודדים עליהם אני מתחרט הוא שלא הלכתי לישיבה לפני השירות הצבאי - לא היה לי את הפרק זמן הזה בחיים של ללמוד תורה והיום אני מוצא את עצמי מנסה להשלים חוסרים של שנים".

ראש הישיבה הרב אליהו מאלי סיפר, "התרגשנו לארח בישיבתנו את תא"ל הרב קרים ואת שר הבטחון בנט. מאז שנפתלי בנט נכנס לתפקידו אנו רואים את השפעתו הברוכה בכל ומאוד שמחנו לשמוע שקציני צה"ל שמחים אף הם במינויו. המפגש עם הרב קרים היה משמעותי מאוד לתלמידנו העומדים בפני גיוס ומעיד על הקשר החזק, הפורה והחשוב עם הרבנות הצבאית. הגעה של דמויות מפתח דוגמת הרבצ"ר ושר הביטחון מעידות כאלף עדים על עשייתנו בעיר. נמשיך את מפעלי התורה והחסד ביפו ונחזיר אותה לימי תפארתה כבתחילה".

העיר יפו משלבת בתוכה מרקם חיים מגוון מאוד המשקף את פני החברה הישראלית כולה. בעיר חיים יחד ביחסים ראויים לציון יהודים, ערבים ונוצרים, דתיים וחילוניים, עשירים ועניים, אוכלוסייה גדולה של עולים חדשים לצד עולים ותיקים. המרקם המיוחד בעיר הממוקמת במרכז הארץ ומהווה חלק מהשיח התל-אביבי, מייצר אתגרים מיוחדים. בליבה של העשייה נמצאת ישיבת ההסדר "שירת משה" ומוסדות 'מאירים ביפו' המהווים מנוע קהילתי המספק באופן ישיר ועקיף את הכוח והאמצעים לעשייה הענפה.