ד"ר תמי קרני
ד"ר תמי קרניאלירן אהרון

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי לא תזמן לבירור את ד"ר דוד רבינרסון שכתב במאמר מקצועי כי הוא לא משוכנע שהמדינה צריכה לממן פונדקאות להומואים ולסביות.

ארגוני להט"ב תקפו את הגניקולוג ובכלי תקשורת דווח כי הוא יזומן לבירור בלשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית, אולם לערוץ 7 נודע כי לשכת האתיקה לא מתכוונת לנקוט צעדים נגדו.

ד"ר תמי קרני, יו"ר הלשכה לאתיקה, הבהירה כי ''הלשכה לאתיקה לא זימנה את הרופא לבירור וכמובן שאינה הגורם המתלה רישיונות במדינת ישראל.

"גישת הלשכה לאתיקה היא חופש הביטוי, הבעת דעות שונות על מנת לדון לעומק בנושאים מורכבים", הדגישה ד"ר קרני.

נציין כי במאמר מקצועי שפרסם ד"ר רבינרסון הוא כתב "אחת מהדרישות שהועלו בהפגנות הקהילה הגאה הייתה גם למימון המדינה של הריונות פונדקאות לחברי הקהילה. אנו מעזים לשאול מדוע על המדינה והחברה לשאת בהוצאה כבדה זו, הנגזרת לחלוטין מבחירה אישית של אדם נתון באורח חיים מסוים".

דבריו זכו לביקורת מצד ארגוני להט"ב, ויו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' חגי ציון הסתייג מההתבטאות שלהגניקולוג הבכיר. כאמור, על אף הקריאות לזמנו לבירור הודיעה לשכת האתיקה בהסתדרות הרפואה כי חופש הביטוי קיים גם בסוגייה זו ולא יינקטו צעדים נגד הרופא.

מארגון בצלמו נמסר בתגובה ''אנחנו מברכים על החלטת לשכת האתיקה של ההסתדרות. חופש הביטוי הינו ערך יסוד בדמוקרטיה הישראלית. זכותו ואף חובתו של כל רופא להגיד את דעותיו בצורה מכבדת. נמשיך להילחם למען זכויות אדם וחופש הביטוי גם לקהילה השמרנית והימנית''.