בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

"אמירותיו של יו"ר כחול-לבן בני גנץ בסוף השבוע האחרון נגזרות ממצע כחול-לבן ומבקשות לחסל את הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה", כך טוענים הבוקר באגודת ישראל במסגרת קמפיין ייעודי שפורסם ביומונים החרדיים.

לטענתם, לאורך הבחירות הם ניסו להציג מצג פייסני בכל הנוגע לסטטוס קוו - אולם לקראת הישורת האחרונה וכחלק מהתחרות מול ליברמן הם החליטו "לחשוף פרצופם האמיתי", כלשונם.

"המרצע של כחול-לבן אותו ניסו להחביא במהלך מערכת הבחירות - יצא מהשק. הלחץ הפוליטי בכחול-לבן הוביל את בכירי המפלגה לפתוח את הפה במהלך סוף השבוע האחרון ולספר לעם ישראל כיצד הם מתכוונים להעלות באש את הסטטוס קוו מיד לאחר הבחירות כשהם יקבלו את מושכות ההנהגה. מה שהחל כטפטופים של ח"כ יאיר לפיד בפייסבוק הפך לקמפיין בועט שהושק ביום חמישי על ידי יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ בשיחה שקיים עם ציבור דוברי הרוסית", אמרו.

באגודת ישראל ציטטו מתוך מצע 'יש עתיד' - השותפה הבכירה והדומיננטית של בני גנץ בסוגיות כמו הכרה מוחלטת ברפורמים וסוגיית הגיור

לדברי לפיד, הרבנות הראשית "מנותקת" מרצון המתגיירים להתגייר. "כשהם רוצים להתגייר, הם נתקלים בחומות בצורות של נוקשות מצד דיינים המנותקים מאתגרי השעה ומהצורך לחבר אוכלוסייה זו לכלל עם ישראל. "יש עתיד" תפעל להקמת בתי דין מקומיים לגיור ולפתיחת האזורים כדי להנגיש את הליכי הגיור לכל אזרח שיחפוץ בהם.

אגודת ישראל מסרה, "למרות העובדה שמדובר בעניינים הלכתיים המסורים לרבנים וגדולי ישראל – וכשם שהרפואה מסורה לרופאים בלבד, מסבירים במפלגתו של לפיד כי "יש עתיד תוודא קיומם של מסלולי גיור 'ידידותיים' יותר למתגייר ממרביתם של אלה הקיימים היום".

לדבריהם, מדובר בקעקוע מוחלט של דגלה היהודי של ארץ ישראל. "המצע של 'כחול-לבן' הינו חיסול מוחלט של הסטטוס קוו", אומרים בכירים באגודת ישראל וקוראים להצביע ליהדות התורה.

"אם לא נתעשת ונעצור אותם באמצעות מקסום כוחה שלש יהדות התורה – היהודי הדתי בישראל יאבד חלילה את זכות הקיום שלו. עדיין לא מאוחר".