שני דחפורים גדולים של צה"ל פעלו הבוקר (ראשון) במשך כחצי שעה בדרום רצועת עזה כדי לאסוף את גופת המחבל שביצע את ניסיון הנחת המטען ולהביאה לקבורה בישראל.

איסוף הגופה על ידי צה"ל התבצע כחלק מהמדיניות החדשה שמוביל שר הביטחון נפתלי בנט של "גופה תמורת גופה".

עד כה נאספו בשלושת החודשים האחרונים מאז כניסתו של נפתלי בנט למשרד הביטחון למעלה מעשר גופות, וכמות דומה של מחבלים שחצו את הגדר נעצרו, מתוך כוונה שישמשו כקלף מיקוח מול החמאס בדיונים על השבת גופותיהם של הדר גולדין ואורן שאול הי"ד וכן השבת שני האזרחים שמוחזקים בידי החמאס.

האירוע הבוקר החל סמוך לשעה 6:30 בבוקר, כשתצפיתנים באוגדת עזה, זיהו שני חשודים שהתקרבו לגדר הגבול כאשר הם רכובים על גבי אופנוע. אחד החשודים הגיע עד לגדר והניח מטען חבלה. מיד הוקפץ לזירה כוח מסיירת חרוב הפועלת בגיזרה. הכח שיגר טיל נ"ט לעבר שני המחבלים והביא למותם. לפי הערכות גורמי צבא, בכוונת המחבלים הייתה לפגוע בכוחות ובעובדים.

כמה דקות לאחר התקרית הגיעו למקום דחפורים של הצבא לקחו את גופת המחבל תוך כדי חילופי אש ובעוד מחבלי הג'יהאד לוקחים מהמקום את הגופה השניה בטרם הצליחו הדחפורים לאסוף אותה. באירועים נפגעו מירי כוחות צה"ל לפחות עוד שני מחבלים.

הג'יהאד האיסלאמי פרסם לפני זמן קצר הודעת לקיחת אחריות בה נכתב, "הפשע האכזרי שקרה הבוקר בח'אן יונס על ידי הכיבוש לא יעבור ללא תגובתנו".

"קלות היד על ההדק של כוחות הכיבוש תנקום בדמם של הקדושים שלנו והתגובה תהיה בהפצצת תל אביב. אנחנו לוקחים את האירוע שהתרחש הבוקר ברצינות ואיומי האויב לא יצליחו להרתיע את ההתנגדות מהתכניות של התגובה שלה", הוסיפו בארגון.