חוסמים את הכניסות להר גילה
חוסמים את הכניסות להר גילהצילום: אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון

בצה"ל נערכים לקלוט להשגחה בבידוד במתקן הצבאי "מדרשת הר גילה" שבישוב הר גילה הסמוך בירושלים כ-200 תיירים מקוריאה הדרומית ששוהים בישראל.

קליטת 200 התיירים במקום אמורה להתבצע על ידי צה"ל בתיאום עם משרדי הביטחון הבריאות והמועצה לביטחון לאומי.

במתקן בהר גילה מתקיימות בדרך כלל השתלמויות וימי חינוך לחיילי צה"ל, אולם בזמן הבידוד לא ישהו במקום קבוצות חיילים.

עם זאת, בישוב הר גילה אשר בתחומו שוכן המתקן, מתכוונים לעשות הכל על מנת למנוע את כניסתם של התיירים למקום, ומאיימים לחסום פיזית את ההגעה.

על פי הדיווח בחדשות 13 בקבוצת הפייסבוק של היישוב נכתב בין היתר "צריך להתעורר ולחסום את שתי הכניסות ליישוב", "אסור שדבר כזה יקרה" ו-"צריך לערוך הפגנה ולמנוע כניסה".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, העניק גיבוי לעמדת התושבים, "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד".

"אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי", הוסיף נאמן.

האחות הראשית במשרד הבריאות: עונים לכל שאלה

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו ביפן או בדרום קוריאה בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

לפי ההודעה, כניסתם תימנע בכל מעברי הגבול: האוויריים, היבשתיים והימיים. האיסור על כניסת מי ששהה ביפן ושמגיע בדרך אווירית ייכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00.

צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור.

בעקבות המתיחות עם דרום קוריאה על רקע מניעת כניסתם אמש לישראל של אזרחי דרום קוריאה שנחתו בנתב"ג צפוי להיפגש היום מנכ"ל משרד החוץ עם שגריר דרום קוריאה בישראל.

מוקדם יותר היום התקיימה במשרד החוץ הערכת מצב בראשות מנכ"ל המשרד יובל רותם עם נציגויות ישראל בסין, יפן ודרום קוריאה והגורמים הרלוונטיים במטה. הנציגים בשטח העלו במסגרת הדברים את סוגיית הפגיעה ביחסים הבילטראליים בין ישראל למדינות מזרח אסיה.

מנכ"ל המשרד השיב כי בראש סדר העדיפויות הלאומי עומדת המטרה לשמור על בריאות הציבור, וכי מדינת ישראל תפעל לצמצם למינימום את הפגיעה במדינות אלו ולשמור על דיאלוג פתוח אתם. כמו כן, במהלך היום יוחלט לגבי המשך ההיערכות של הנציגים הישראלים בנציגויות אלו.

מנכ"ל המשרד הורה לתגבר את החפ״ק המיוחד שנפתח בשדה התעופה על מנת לטפל בתיירים אשר כניסתם לארץ תיאסר. עוד נמסר כי בכוונת מנכ"ל משרד החוץ להיפגש אחר הצהרים בנתב״ג עם השגריר הקוריאני בישראל.

השר כ"ץ הדגיש, "משרד החוץ בראשותי מבצע את הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את בריאות הציבור תוך שמירה על היחסים החשובים עם מדינות אסיה. אנו נמשיך לפעול בתיאום עם כלל הרשויות הרלוונטיות בישראל".