אוהדי בני יהודה. ישיגו את הכרטיס המיוחל?
אוהדי בני יהודה. ישיגו את הכרטיס המיוחל?צילום: פלאש 90

מחזור אחד נותר לסיום העונה הסדירה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל ו-4 קבוצות נאבקות לקראת סיומו על שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף העליון.

אל הפועל חיפה, הפועל ת"א והפועל חדרה, הצטרפה הערב (ראשון) גם מחזיקת הגביע היוצאת בני יהודה תל אביב, כשזו גברה הערב בתוצאה 0:1 על האחרונה בטבלה הפועל רעננה, משער ניצחון מקרי של עמית זנטי המחליף בדקה ה-74.

הניצחון הערב משאיר את בני יהודה בתמונת הפלייאוף העליון, כשזו נשארת עם סיכוי להשיג את הכרטיס המיוחל בזכות הרצף הטוב ביותר בהיסטוריה שלה בליגה הבכירה - עם 5 ניצחונות חוץ רצופים.

אחרי מחאת האוהדים נגד הבעלים אברמוב, מכירת השחקנים המובילים ועזיבת המאמן אבוקסיס להפועל באר שבע, בני יהודה לא מוותרת וקרובה לעשות את הבלתי ייאמן ולהשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון כשהיא במקום השמיני עם 33 נקודות.

משמעות הדבר היא כי במחזור הסיום בשבוע הבא יקבע זהות 2 העולות לפלייאוף העליון, בפוטו-פיניש דרמטי במיוחד.

אז מה צריכות כל ארבע הקבוצות לעשות כדי לזכות בכרטיס המיוחל?

בני יהודה תקווה שהפועל ת"א לא תפתיע מחר בדרבי התל אביבי ותנצח את היריבה העירונית מכבי, ובמחזור הסיום תהיה חייבת ניצחון על הפועל חיפה בקרב הישיר על הכרטיס, במשחק שככל הנראה יתקיים באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, המקום בו ניצחה הערב ועם רצף המשחקים הטובים בחוץ מול הגרועים בבית - בני יהודה אכן יכולה להיות מעודדת מסיכוייה לעשות זאת.

לעומתה, להפועל חיפה, יריבתה בשבוע הבא מספיק תיקו במחזור הסיום של העונה הסדירה בכדי לקבל את הכרטיס המיוחל לפלייאוף העליון, כאשר גם הפסד יכול להשאיר אותה שם, תלוי בתוצאות של הפועל ת"א במשחק הדרבי התל אביבי מחר ומול הפועל חדרה בשבוע הבא.

כאמור, ניצחון סנסציוני ומפתיע בדרבי התל אביבי יבטיח להפועל ת"א שפתחה את העונה רע מאוד את המקום בפלייאוף העליון לראשונה מאז 2014. אם לא, היא תצטרך ניצחון על חדרה או תיקו בצירוף איבוד נקודות של בני יהודה כדי לחזור למקום בו הייתה לפני שנים רבות.

הפועל חדרה, שבעונת הבכורה שלה בליגת העל שנה שעברה השיגה כרטיס לחצי גמר גביע המדינה בכדורגל ולפלייאוף העליון בעונה היסטורית מעולה עבורה, צריכה ניצחון על הפועל תל אביב כדי לעשות זאת שנה שניה ברציפות.

ורעננה? זו נותרה שקועה במקום האחרון עם הפסד רביעי ברציפות ובמרחק שש נקודות מחוף מבטחים עם עוד הפסד חלש. הירידה לליגה השניה מעולם לא הייתה מוחשית עבורה כמו עכשיו.

במשחק נוסף שנערך הערב במסגרת ליגת העל בכדורגל, הפכה הפועל באר שבע פיגור לניצחון עם 1:3 ביתי על הפועל כפר סבא.