בנט ונתניהו בהערכת מצב ביטחונית בקריה
בנט ונתניהו בהערכת מצב ביטחונית בקריהצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

צה"ל הנחה הבוקר (שני) על חסימות אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232.

כמו כן, ייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם. כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, גבעת נזמית וגבעת הפרש הבודד. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

מצה"ל נמסר כי "יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש".

בנוסף, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כ-55,000 תלמידים לא ילמדו היום. מדובר בתלמידים המתגוררים באשקלון, נתיבות, שדרות, חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. כמו כן, לא יתקיימו בחינות במכללת ספיר ובמכללת חמדת הדרום.

ניתן לצאת למקומות העבודה בתנאי שניתן להגיע למרחבים מוגנים לפי זמן ההתגוננות. בשאר הארץ אין הנחיות מיוחדות.

בנוסף, הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

אמש (ראשון) הודיע צה"ל כי מטוסי קרב תקפו עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר של הג'יהאד האיסלאמי, המהווה עוגן משמעותי של הג'יהאד בסוריה. באתר מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה.

בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית.

שעה לפני כן הותקפו עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות.

בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האיסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האיסלאמי.

התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע אתמול בבוקר על גדר המערכת ולשיגור 21 הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.