דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

לראשונה מאז תחילת כהונתו כנשיא ארה"ב: אחוז התומכים בהמשך הכהונה של הנשיא דונלד טראמפ גבוה מאחוז המתנגדים לו.

סקר דעת קהל חדש של מכון גאלופ מעלה כי 49 אחוזים תומכים בהמשך כהונתו של טראמפ בבית הלבן, כאשר 48 אחוזים מתנגדים לבחירתו שוב כנשיא. זו הפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו של טראמפ שאחוז התומכים בו גבוה מאחוז המתנגדים.

על פי ממוצע הסקרים האחרונים נרשמת עלייה בתמיכה בטראמפ לאחר סיום משפט ההדחה נגדו, כאשר לפי חישוב כל הסקרים ממוצע התמיכה הארצי בטראמפ עומד על 43.3 אחוזים לעומת 52.2 אחוזים המתנגדים לו.

סקר חדשות CBS ביום ראשון הראה כי 65 אחוזים מתושבי ארה"ב מאמינים כי "הנשיא טראמפ ינצח בבחירות לאחר מאבק צמוד מול המועמד הדמוקרטי". באחד הסקרים נבדק מירוץ ראש בראש של טראמפ מול ברני סנדרס, ולפי הסקר סנדרס מוביל על טראמפ ב-4 אחוזים בלבד.

"אחוז התמיכה בטראמפ עולה בדיוק ברגע הנכון. אחוזי התמיכה הופכים להיות יותר אמינים בחודש מרץ של שנת בחירות. נשיאים שזכו לאחוזי תמיכה של בין 46 עד 54 אחוזים בנקודת הזמן הזו, מצליחים בדרך כלל לקיים בחירות צמודות מול המתמודד האחר. נשיאים עם תמיכה של פחות מ 45 אחוזים בדרך כלל מפסידים בבחירות. לפי נתוני עבר, אחוזי התמיכה בטראמפ עשויים להמשיך ולעלות ולהפוך אותו למועמד הבכיר לזכות בבחירות" כתב הארי אנטן, פרשן פוליטי בכיר של רשת CNN.