המנהל האזרחי
המנהל האזרחיערוץ 7

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי תתכנס מחרתיים (רביעי) לאשר 16 תכניות בניה בישובים ביהודה ושומרון, כך מדווחת תנועת השמאל הקיצוני שלום עכשיו.

בין התכניות שעל הפרק נמצאת הקמת אזור תעשיה חדש, "שער השומרון", בסמוך לקו הירוק על כביש חוצה שומרון ממזרח לסלפית ומדרום לקלקיליה, ליד בית הקברות המתוכנן בנחל רבה.

עוד צפויה מועצת התכנון העליונה לאשר באופן סופי הקמת פארק מוטורי ו-120 חדרי מלון בלב בקעת הירדן.

בישיבת המועצה צפויה לעלות לדיון גם התב"ע להכשרת הישוב עלי שבבנימין הכוללת כ-620 יחידות דיור, חלקן יחידות דיור קיימות וחלקן הוספת בניה חדשה. התכנית נעצרה בשנת 2014 בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו ראשי כפרים פלסטיניים וארגוני שמאל קיצוני, אך לפני כשבוע התיר בג"ץ לאשר חלק מהתכנית.

עוד צפויה להיות מאושרת תכנית להרחבת הישוב יצהר שבשומרון, סמוך לשכם (פרטי התכנית ומספר יחידות הדיור לא פורסמו עדיין).

בשלום עכשיו תוקפים את האישור הצפוי, "קידום בניה בהתנחלויות בעומק הגדה המערבית רגע לפני בחירות זה צעד ציני שמיועד להחריף את הסכסוך הישראלי פלסטיני במקום לקדם את פתרונו. לממשלת נתניהו אין מנדט מהציבור ובכל זאת היא פועלת לקביעת עובדות בשטח באופן שמיטיב עם מיעוט קיצוני על חשבון רוב אזרחי ישראל ותושבי האזור. אנו קוראים להנהגה הישראלית להתעורר, להפסיק לשרת את החזון המשיחי של הימין המתנחלי ולהקפיא לאלתר את כל הבניה מעבר לקו הירוק כצעד בונה אמון לטובת משא ומתן מדיני".