יואל מרגי: לחזק את הזהות היהודית בקרב יהודי אירופה

נשיא הקהילות היהודיות בצרפת, יואל מרגי בראיון לערוץ 7, "הכנס השנתי של איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) בהשתתפות הליגה האירופית לפעולה והגנה (APL) בפריז הוא כנס חשוב מאוד שעוסק בשיתוף פעולה של כלל הקהילות היהודיות באירופה והמלחמה באנטישמיות".

"לא קל להסתובב כאן בפריז או באירופה עם כיפה על הראש. יש אנטישמיות באירופה וכדי להילחם בה הממשלות באירופה צריכות לחוקק חוקים נגד האנטישמיות ולאפשר לכל יהודי לחיות כיהודי באירופה".

"האחריות של צרפת ושל כל מדינה באירופה להגן על התושבים שלה", אומר מרגי, "מבחינת האחריות של מדינת ישראל על הקהילות היהודיות באירופה אני ביקשתי הרבה פעמים ליותר שיתוף פעולה ותוכניות נגד התבוללות. אם יש ביטחון ליהודי צרפת ויש התבוללות זה לא שווה. המאגר של היהודים שאמורים לעלות לארץ עלו לארץ עכשיו צריך לעבוד על העלייה הפנימית וחיזוק הזהות היהודית בקרב הקהילות היהודיות בצרפת".

"אני לא יודע מה יהיה עם יהודי צרפת בעוד עשר שנים. לפני 20 שנה אמרו שלא יהיו כא יהודים והיום יש כאן חצי מיליון יהודים למרות האנטישמיות והתבוללות. חצי יהודים שגרים היום בצרפת לא בטוח שיהיו יהודים וזו אחריות גם שלנו וגם של מדינת ישראל".