שטבון בפריז: לא מפחד לחבוש כיפה ברחוב

יו"ר השדולה למען עולי צרפת לשעבר, ח"כ לשעבר, יוני שטבון התייחס בראיון לערוץ 7 לירידה בכמות העולים מצרפת לישראל וציין, "בשנת 2015 כ-7000 יהודים מצרפת עלו לישראל ואנחנו היום רואים שינוי מאוד משמעותי. בשנה האחרונה רק 2000 יהודים עלו מצרפת לישראל ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה זה קורה".

שטבון הוסיף, "האם מודל הקליטה של עולי צרפת לישראל הוא נכון ? לדעתי מדינת ישראל לא שמה פוקוס בחשיבות של עליית יהודים מצרפת ואני כיהודי מצפה מכל יהודי לעלות לישראל ומקווה שמדינת ישראל תכין תוכנית חירום לעליית יהודי צרפת לישראל".

שטבון השתתף בכנס השנתי של איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) בהשתתפות הליגה האירופית לפעולה והגנה (APL) בפריז והתייחס גם לעליית האנטישמיות באירופה, "רק בשבוע האחרון יש צעדה אנטישמית בבלגיה עם זקנים ואפים גדולים והסיפור האנטישמי חייב ויכול להיעצר רק על ידי חקיקה משמעותית נגד אנטישמיות. אירופה היום "נכבשת" על ידי העולם המוסלמי ובלי חקיקה משמעותית זה לא ישתנה".

קשה להיות יהודי בצרפת ?

"היום היהודים בצרפת חיים בשני רבדים. מצד אחד כלפי חוץ השגרה ממשיכה והמסעדות הכשרות מלאות אך מי שמדבר איתם בשקט יודע טוב מאוד שזה לא כמו פעם. יש לי כאן משפחה גדולה והם יודעים טוב מאוד שהמציאות בפריז השתנתה בעשור האחרון"

אתה מסתובב עם כיפה בפריז ?

"אני מסתובב עם כיפה אך לצערי לא מעט יהודים מסתובבים פה בלי כיפה. לא רק ברכבת התחתית אלא גם ברחוב. לשים היום כיפה בפריז זה לא כמו שהיה בעבר".