גנץ ואשכנזי
גנץ ואשכנזיצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ מתחייב הערב (שני) כי ימנה את ח"כ גבי אשכנזי כשר הביטחון, אם יקים את הממשלה הבאה.

"יש מולנו אתגרים ביטחוניים בכל הזירות ובכללן גם אתגר החירום הבריאותי מול וירוס הקורונה שאני לא בטוח שהוא מטופל כראוי. מערכת הביטחון הישראלית חייבת לתת תשובה מסודרת לכל האתגרים שמולנו- בדרום, בצפון, במזרח קרוב ורחוק ובכללם איראן", אמר גנץ.

לדבריו, "כדי להתמודד עם האתגרים האלו ולשים סוף לכישלון של נתניהו מול הנייה והאתגרים האחרים - נמצא כאן מי שיהיה שר הביטחון של מדינת ישראל - גבי אשכנזי. אני משוכנע שגבי, ביחד איתי כראש ממשלה ועם בוגי כחבר בכיר בקבינט המדיני-ביטחוני, יוביל את המערכת, יעשה סדר בכל המערכות הנדרשות ויפעיל נכון את הכוח בכל הזירות בכלל ובדרום בפרט. ישראל תצטרך לבחור בין שר ביטחון וקבינט מקצועני, או שר ביטחון שהוא מינוי פוליטי וקבינט בובות חובבני".

ח"כ גבי אשכנזי אמר, "באנו לחזק את עוטף ישראל. להביע הערכה לחיילי צה״ל שגם עכשיו פועלים לשמירה על בעטחון האזור. התחושה הכללית של התושבים היא שמותר לירות על הדרום. אני רוצה לומר לאזרחים ולעם ישראל - זו לא גזירת גורל. המציאות הזו בלתי נסבלת וכל מי שחי כאן יודע שזה לא התחיל אתמול עם המטענים".

"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם ארגוני טרור. אפשר לספק כאן תחושת ביטחון. בגבול הצפון יש ילדים שכבר 15 שנה לא שמעו אזעקה. לחמאס יש שתי אפשרויות: המועדפת עלינו הסדרה ארוכת טווח, השבת הבנים ושקט מוחלט וכנגד זה שיפור במצב הכלכלי בעזה. אם זה לא יעבוד - ניאלץ לפעול בכוח".