רגב עם נשיא פיב"א היום בלשכתה
רגב עם נשיא פיב"א היום בלשכתהצילום: בן חדד, דובר השרה

בידוד עולמי? הצחקתם אותו. אחרי שאירחה את אליפות אירופה בכדורגל עד גיל 20, אחד מהבתים של אליפות אירופה בכדורסל ועוד שלל אירועי ספורט בינלאומיים בענפי הספורט השונים, שוב תארח בקרוב ישראל אירוע ספורטיבי בינלאומי יוקרתי במיוחד - אליפות ה-3 על 3.

אחרי שנפגש מוקדם יותר היום (שני) עם שרת התרבות והספורט מירי רגב בלשכתה בירושלים, הודיע נשיא פיב"א העולמי כי ישראל תארח את אליפות אירופה בכדורסל 3 על 3.

נשיא פיב"א, ניאנג' האמן שנפגש עם השרה רגב בלשכתה בבירה, סיכם יחד איתה לקדם אירוח תחרויות וטורנירים במסגרת הסבב העולמי בארץ לצד האירועים האירופאיים הרבים המתקיימים כאן. עוד שוחחו השניים על חשיבות המאבק המשותף בגזענות ובאלימות בספורט. השרה ביקשה מהנשיא להמשיך ולהיות גשר לקירוב היחסים בין ישראל למאלי מדינתו ולשאר מדינות אפריקה.

בפגישה בה נכחו גם יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי ומנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי סוכם על פי בקשת השרה רגב כי מדינת ישראל תגיש בקשה רשמית לארח בישראל לראשונה אליפות עולם, וכי הנשיא ישמח לתמוך לאחר שתוגש בקשה רשמית בנושא.

"הוכחנו בשנתיים האחרונות יכולות הפקה וארגון של תחרויות ספורט ברמה גבוהה ובצורה המקצועית ביותר. כשרת התרבות והספורט אני מעודדת את האיגודים ואת ההתאחדויות להביא ולארח כאן תחרויות בין לאומיות. ידינו מושטות לשלום ואנו מתחייבים לארח כאן ספורטאים וספורטאיות מכל מדינות העולם, עם הדגל וההמנון של מדינתם ללא קשר למערכת היחסים הדיפלומטית בין ישראל למדינות אלו".

השרה הזמינה את הנשיא לשוב ולהתארח בישראל יחד עם אשתו לקראת שלב הפיינל פור בליגת האלופות, בתקווה וציפייה שיערך בירושלים במידה והפועל ירושלים תעפיל אליו או במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 3X3 שצפויה להתקיים כאן בישראל על פי הודעתו שלו.

נשיא פיב"א הציג בפני השרה את עיקרי המדיניות והחזון של פיב"א מאז שנכנס לתפקיד, בדגש על חיזוק אוכלוסיות מוחלשות ולקרב אותם לענף, הצורך בקידום ופיתוח תשתיות ספורט באזורים מוחלשים ומיגור האלימות והגזענות.

השרה בירכה את נשיא פיב"א על מדיניותו והתמיכה באיגוד הכדורסל הישראלי ואמרה כי "הספורט הוא כלי מרכזי לחיבור בין עמים ותרבויות. עלינו לפעול כולנו לשימור הצ'רטר העולמי הקיים בעולם הספורט ולבעוט את הפוליטיקה ממגרשי הספורט ואולמות הכדורסל. אני בטוחה שבעזרת מנהיגותך, תפעל פיב"א למיגור תופעות של אלימות, גזענות ואנטישמיות מהמגרשים".