שר הביטחון נפתלי בנט נאם אתמול (ראשון) בפני תלמידי ישיבת ניר בקרית ארבע על האיומים מאיראן, על השינוי הביטחוני שמתרחש היום ושמע מראש הישיבה, הרב נעם ולדמן, על גרעין ההתיישבותי שגובש ויעלה לקרקע בקרוב מאוד.

השר שוחח עם התלמידים על ההתמודדות מול איראן וטען כי היא החזית הראשית נגד ישראל. השר ביקש לפרט את המהלך הביטחוני שאליו הוא מכוון. "המהלך הגדול בביטחון הוא לא נקודתי אלא אסטרטגי. מרבית הבעיות בביטחון שנראות כבעיות טקטיקות מול חיזבאללה חמס וג'יאד, יש להם מקור אחד, לא כולם, אבל 80% זה איראן. האיראנים הם כמו תמנון שראשו יושב באיראן והוא שולח זרועות לפגוע בנו. באמצעות ירי רקטות, טילי נ"ט ועוד. זאת תוכנית מבריקה, כי הם יושבים חסינים בטהרן והאסטרטגיה היא להקיף אותנו דרך הזרועות האלו ולמרר את חיינו בטפטופים, לא במלחמה, עד שנתייאש ונעזוב את הארץ".

השר טען שבעשרים שנה האחרונות ישראל אינו יודעת להכריע מצב זה. "אנחנו מבצעים טקטיקות מול האצבעות של התמנון. כל הפעולות הצבאיות בסג'עיה, חאן יונס ורפיח זו נפילה למלכודת שלהם".

"צריך לכוון לראש. ראש הממשלה מטפל בעניין הגרעיני, אבל אני מדבר גם על היתר. מה שאנחנו עושים עכשיו זה לכוון לראש התמנון. לא במכה אחת אלא במערכה רכה וקשה. להחליש, להתיש ולחנוק את ראש התמנון, כך שלא יזרום דם לזרועות שלו. ליצור נמק ולמנוע את מלחמת לבנון השלישית, למנוע צוק איתן נוסף ולא לשלוח חיילים ישר לתוך המלכודת. זה אומר שצריך לנהל מערכה כלכלית, מדינית, מודיעינית, סיכולית וצבאית".

"יש סנקציות גדולות על איראן" אומר בנט ומדגיש כי "התוצר הלאומי הגולמי שלהם צנח ב 10% בשנה האחרונה. הם מפטרים לוחמים, פחות תחזוקה לרקטות, פחות אימונים וזאת רק ההתחלה. "ליבת התוכנית שלהם היא גם רוחנית, לשבור את רוחנו, בשביל זה קיימת הישיבה פה, אנחנו חייבים לחזק את הרוח".

בשיחה אישית שהתקיימה בנוכחות שר הביטחון ורבני הישיבה הציג לפני בנט ראש הישיבה הרב נעם ולדמן את הגרעין ההתיישבותי שהתגבש לפני מספר חודשים, כשמטרתו היא להיאחז בקרקע חדשה באזור.

הגרעין מורכב מאברכי ישיבת ניר ומתעתד להיאחז בקרקע שבין קרית ארבע לישוב כרמי צור. עד כה המהלך נשמר בשקט תקשורתי ובימים אלו הציבור נחשף לכך לראשונה.

בפגישה משותפת שקיימו לאחרונה חברי הנהלת תנועת נחלה, בנוכחות הרב עוזי שרבף ודניאלה וייס, יחד עם רבני הישיבה ומשפחות הגרעין, התקבלה החלטה לעלות לקרקע ליד חלחול בשבת פרשת ויקרא.

השר הביע את שביעות רצונו מהמהלך וממטרותיו שנועדו ליצור רצף טריטוריאלי בעל חשיבות ביטחונית ולמנוע רצף של מדינה פלסטינית כפי שמדובר בימים אלו.