איילת שקד
איילת שקדצילום: משה ביטון

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת אילת שקד, מתייחסת בראיון לערוץ 7 לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאומו בכנס ירושלים של העיתון 'בשבע', ולפיהם הציונות הדתית היא בעלת לב גדול אך אינה מבינה בפוליטיקה.

את הדברים ייחס ראש הממשלה להיסטוריון גדול אותו הכיר, וכעת, כך אמר, הוא מבקש לומר את הדברים על מנת שהציונות הדתית תזים את הקביעה הזו. דבריו אלה מתייחסים לספקנות שבה מקבלת הציונות הדתית את תכנית טראמפ, אותה הוא רואה כהזדמנות חד פעמית.

"הציונות הדתית תוכיח לראש הממשלה ביום הבחירות שהיא מבינה גדולה בפוליטיקה וכל מי ששייך למגזר הזה יצביע ל'ימינה' כדי שיהיה לנו כוח פוליטי חזק ומשמעותי", אומרת שקד

שקד מזכירה כי "אחרי הסכם חברון שאול יהלום כמדומני שאל אותו 'למה עשית את זה' והוא אמר 'לא לחצתם עלי מספיק'. מאז שנכנסנו לפוליטיקה אנחנו יודעים ללחוץ עליו מספיק. כשנכנסנו הוא דיבר על שתי מדינות, הקפיא את ההתיישבות ביהודה ושומרון ושחרר מעל אלף מחבלים. היום המציאות שונה, הכנסנו את שיח הריבונות. נשיא ארה"ב מדבר על החלת ריבונות, והתפקיד שלנו, ימינה, הוא לדאוג שתוחל הריבונות. בלי ימינה חזקה לא תהיה ריבונות, בלי ימינה גדולה וחזקה תוקם מדינה פלשתינית".

"אני בטוחה שהציונות הדתית כולה, מהליבראליים דרך המיינסטרים ועד התורניים, כולם יבינו שדווקא בשעה הזו תבין שחשוב מאוד להצביע לימינה ונראה לראש הממשלה שהציונות הדתית מבינה גדולה בפוליטיקה", אומרת שקד הרואה כיעד את הפיכת מפלגתה לגדולה בקואליציה של נתניהו.

"הליכוד עם ארבעים מנדטים הוביל את ההתנתקות. אני מבקשת שיזכרו את זה", היא אומרת ובאשר לקביעותיו של נתניהו בנאומו על עמידתו האיתנה מול קלינטון ואובמה, היא מוסיפה: "לראש הממשלה יש זכויות רבות, אבל בלי 'ימינה' גדולה וחזקה ראינו שהליכוד יישם מדיניות שמאל. כשנתניהו היה שותף לברק הייתה מדיניות שמאל בממשלה. לפני שנכנסתי למשרד המשפטים נתניהו נתן את תיק המשפטים לציפי לבני והיא ממשה שם מדיניות שמאל. כדי לממש מדיניות ימין צריך את 'ימינה' גדולה וחזקה לצידו של נתניהו".

עוד שאלנו את שקד מדוע למרות האיחוד הפנימי בציונות הדתית המפלגה ניצבת בסקרים על 7-8 מנדטים ולא מטפסת חזקה ל-12 מנדטים. "בימים של 12 מנדטים הצביעו לנו גם חילוניים, ואני מאוד מקווה שחילוניים ימניים יהיו איתנו גם הפעם ויבינו שאין עוד מפלגת ימין אידיאולוגית בכנסת.

''אני מצפה שבשלב הראשון הציונות הדתית כולה תתייצב מאחורי 'ימינה' כי זו רשימה מצוינת, הכי טובה לציונות הדתית אי פעם, עם חמישים אחוז נשים רציניות ערכיות ואני מקווה שיבואו גם חילוניים רבים, בוודאי כאלה שהצביעו בעבר ליברמן או שהתפתו להצביע 'כחול לבן'. הבית שלהם ב'ימינה'".