בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותלצילום: זיו שמעון

ללא ספק בר מצווה הוא אירוע משמעותי מאוד בחיי הנער. חגיגת בר מצווה בכותל נהוגה כבר כמה וכמה דורות וכל נער שזכה לחגוג שם יכול לספר על חוויה רוחנית ויהודית מיוחדת הנותנת משמעות עמוקה לטקס הכה מיוחד הזה.

לא רק אירועים פרטיים נערכים בכותל מידי שנה אלא גם אירועים רשמיים של מדינת ישראל.

מדובר בעשרות אירועים בשנה, ארגונים חשובים כגון צבא הגנה לישראל עורך טקס השבעה לחיילים, מוסדות דת רשמיים מארגנים אירועי דת המוניים וטקסים מיוחדים בחגים כמו: ברכת כוהנים ועוד.

מפורסמים מכל העולם באים לגעת באבני הכותל ולשים פתק עם בקשות בשלל שפות.

בר מצווה בהר הכי מדובר

על פסגת של צוק בגובה של 64 מטרים בלב מדבר יהודה במקום מבודד נמצא המבצר המפורסם והידוע בשם מצדה. אחד ממלכי רומא, המלך הורדוס בנה במקום מבני ציבור וארמונות מפוארים. בתקופת המרד הגדול של היהודים ברומאים קרו לא מעט אירועים דרמטיים במצדה. כל נער בישראל ראוי לו שיכיר את העבר המפואר של עמו ולהתחבר לשורשים ולמסורת ובר המצווה זו הזדמנות נפלאה לעשות זאת.

חגיגת בר מצווה היא לא סתם טקס התבגרות הנהוג בכל התרבויות חשוב להטמיע בנער המתבגר ערכים על ידי חוויה מרוממת עם מסרים של לקיחת אחריות . הר המצדה משקף בדיוק ערכים אילו ולכן הוא קשור במיוחד לטקס בר המצווה. ההר וכל מה שקרה עליו במהלך ההיסטוריה מסמל ערכים של גבורה דבקות במטרה ונחישות ,מקום מושלם לציון הפיכתו של הילד לבוגר

יום בר מצווה במצדה

  • ניתן לפתוח את היום בארוחת בוקר קלה מכיבוד שמביאים מהבית או במסעדה מקומית שנמצאת על ההר. המסעדה מומלצת ביותר ותוכלו לזכות לחוויית אכילה עם תפאורה ברוח התקופה העתיקה הכוללת: ריצוף מזרח תיכוני מקורי, שולחנות אבירים עתיקים, קירות ועמודים עם עיטורים אומנותיים ייחודיים ועוד,
  • ממשיכים לביקור במרכז המבקרים וממנו ניתן לצאת בשיירה של כל המשתתפים מלווה ב ריקודים ושירה, בשילוב להקת מתופפים ומגוון כלי נשיפה ושופרות ארוכים מסולסלים המפיקים קול מיוחד במינו.
  • למצדה ניתן כמובן לעלות ברגל במדרגות עד לפסגה אך ניתן לנסוע ברכבל, שם בפסגה יש 3 מתחמים המתאימים לעריכת טקס בר המצווה:

בית הכנסת העתיק, בית המדרש הנמצא בסמוך אליו, בית מגורי המורדים הקנאים.

אפשרות מיוחדת לסיום היום המרגש היא לסעוד באוהל בדואי בחאן בלב נווה מדבר עם נוף של עצי דקל גבוהים, בוסתנים ועוד.

בר מצווה במצדה
בר מצווה במצדהצילום: שמעון אלהרר

לא משנה איפה תבחרו לחגוג בר מצווה בכותל או במצדה הכי חשוב להיות ערוכים ליום המיוחד הזה וניתן כמובן להשתמש בשירותיה

של חברת הפקת אירועים המתמחה בבר מצווה.

לפרטים נוספים התקשרו :077-9706993