רכב
רכבצילום: ISTOCK
מדוע כדאי לקנות רכב יד שנייה דווקא מאתר אינטרנט?

סוכנויות הרכב הוותיקות עושות כיום שימוש באינטרנט כדי להקל על תהליך הבחירה של כלי רכב החדשים. באתר האינטרנט תוכלו לראות את הפרטים המלאים על כל רכב, לגלות מה צריכת הדלק שלו, כמה קילומטרים עבר, מה המפרט הטכני של הרכב ואיזה אבזור בטיחותי הוא כולל. כך, ניתן לעשות החלטה מושכלת ונכונה ולהשוות בין מספר כלי רכב עד שתמצאו את הרכב המתאים לכם ביותר.

בנוסף, למרות הפרסומות המפתות שרואים בחלק מהאתרים המציעות רכב מרופא או רכב שהיה שייך לסטודנט שנסע באמצעותו רק בין האוניברסיטה לבית, לא ניתן לדעת מה באמת ההיסטוריה של הרכב ולקבל עליו אחריות. כאשר קונים רכב מסוכנות דרך האינטרנט, מקבלים אחריות לתקופה קצובה מראש, בהתאם לשנתון של הרכב ולהסכם עם הסוכנות.

לאילו דברים כדאי לשים לב כאשר קונים רכב יד שנייה?

כאשר רוכשים רכב יד שנייה, חשוב להבדיל בין רכישה מאדם פרטי שלו רכב שמצבו הטכני רעוע, לבין רכישה מסוכנות המוכרת מאות כלי רכב במצב מכני תקין. כל כלי הרכב הללו נבדקו עוד בשלב שבו הסוכנות רכשה אותם מהבעלים הקודם. כדאי לבקש מסוכנות הרכב דו"ח על מצבו של הרכב ואם ניתן גם תיעוד של הטיפולים שבוצעו בו.

בנוסף, כאשר מגיעים לבחון את הרכב, כדאי לראות אם יש בו ליקויים קוסמטיים כמו בליטות או חריצים בפח, חלודה או פגיעה אחרת. כדאי לשאול את מוכרי הרכב האם הוא עבר תאונה וכמובן לבדוק שהשלדה שלו (השאסי) שלמה ותקינה.

הדבר הבא שכדאי לבדוק הוא את גלגלי הרכב ואת הבלמים. ניתן לזהות גלגלים שחוקים, על ידי בחינה של החריצים עליהם באמצעות מטבע קטן. חריצים של צמיגים תקינים יהיו בעומק של כסנטימטר לכל אורך הצמיג. את רפידות הבלמים אפשר לבדוק באמצעות נסיעה קצרה ועצירה. רפידות שחוקות יגרמו לצליל צורם המזכיר מעט קול של צרצר.

טיפים לרכישת רכב יד 2

בדקו: אילו תשלומים מציעה סוכנות הרכב?

סוכנות רכב מוכרת ובעלת מוניטין תהיה בעלת יציבות כלכלית, המאפשרת לחברה למכור את הרכב בתשלומים נוחים. בדקו אילו תנאי תשלום מוצעים לכם, מה הריבית על התשלומים ואם אתם יכולים לסגור את הסדר התשלומים בעתיד בתשלום אחד גדול ללא קנס. קניית רכב בתשלומים תאפשר לכם לנהל את התקציב המשפחתי בקלות. במיוחד אם מכרתם את הרכב הקודם במזומן.

בדקו: האם אפשר לעשות טרייד אין על הרכב הקודם?

חלק מסוכנויות הרכב יציעו לכם לעשות טרייד אין על הרכב הקודם ולהפחית את הסכום שתשלמו במעמד קניית רכב חדש. בדרך כלל מכירת רכב תיהיה קלה ומהירה יותר לסוכנות מאשר מכירה לאדם פרטי.

בדקו: האם החברה מתחייבת לקנייה חוזרת של הרכב?

חלק מסוכנויות הרכב המובילות, יציעו לכם קנייה של רכב מבלי שתצטרכו להתחייב לעסקה נוספת. כך, כשתרצו להתחדש במודל חדש יותר, לא תצטרכו להתחיל לחפש קונה לרכב שרכשתם מהסוכנות.

סוגי כלי רכב פרטיים ומסחריים שאפשר לקנות

כיום, אפשר למצוא באתרים מגוון רחב של כלי רכב משפחתיים ומסחריים מבוקשים כמו:

טיוטה קורולה: הרכב המשפחתי מבית טויוטה שמלווה את הלקוחות כבר משנת 1966. מאז יוצרו כבר עשרות מיליוני כלי רכב והיום טיויטה קורולה החדשה היא הגרסה האחת עשרה של הרכב המבוקש. הוא מתאים למשפחות המעוניינות ברכב מרווח ואמין עם מנוע 1.6 וגרסאות בנזין אוטומטיות ואף מספר גרסאות היברידיות. מחיר המודלים שנת 2016 נע בטווח של 65,000-60,000 שקלים. מחיר המודלים לשנת 2017 נע בטווח של 80,000-70,000 שקלים.

פורד פוקוס: גם הרכב פורד פוקוס מלווה את לקוחות החברה שנים רבות והחל להיות משווק ב-1998 באירופה בגרסתו הראשונה. כיום הרכב כולל מנוע של 1.6 ושל 1.5 סמ"ק. גרסת 2013 של הרכב מתחילה ממחיר של 18,000 ש"ח ומאפשרת ליהנות ממחיר נוח לרכב אמין במיוחד. דגמי שנת 2016 – 2017 נעים בין 47,000 ל-55,000 ₪.

פיאט דובלו: מי שמחפש רכב קטן עם יתרונות של מסחרית עירונית, הדובלו מציעה מרכב מרשים, מנוע 1.3 או 1.6 וצריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר. ניתן להשיג את הרכב באורכים שונים לפי הצורך. דגמי שנת 2015 נעים בין 30,000 ל-45,000 תלוי בדגם ובמספר פרמטרים נוספים המשפיעים על המחיר.

יונדאי 30I: הקומפקטית של יונדאי מציעה רכב חסכוני, המותאם במיוחד לעיר בתג מחיר נמוך במיוחד. כלי רכב משנת 2014 למשל יעלו החל מ-35,500 ₪ ויאפשר גם למי שמעוניין ברכב יד 2 במחיר נמוך, וזאת להנאות מיתרונות רכב יד 2 במחיר מתשלם.

לסיכום, אם אתם מתכננים קניית רכב יד 2 כדאי לבקר באתר האינטרנט של קל אוטו המציע מספר דגמי רכבים מובילים ובמחירים משתלמים.