אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

וירוס הקורונה ממשיך להכות באיראן, וכעת מגיע גם לחברי הממשלה והפרלמנט.

סגן שר הבריאות האיראני, אירג' חרירצ'י, הודיע כי בדיקות לגילוי וירוס הקורונה בדמו הניבו תוצאה חיובית והוא נדבק במחלה. בנוסף, גם חבר הפרלמנט האיראני מחמוד סדגי הודיע כי נדבק בוירוס הקורונה.

בהודעת וידאו שפירסם בעצמו הודיע סגן שר הבריאות חרירצ'י הוא סיפר כי נדבק בוירוס. כלי התקשורת באיראן מדווחים כי ההדבקה אירעה לאחר שככל הנראה הוא נחשף למגע ישיר עם אזרחים מקומיים שאושפזו בבתי החולים בחשד כי נדבקו בקורונה.

בעקבות ההידבקות נמצא חרירצ'י בבידוד בבית החולים בטהרן. החשד כי נדבק בקורונה עלה לאחר שחרירצ'י כינס מסיבת עיתונאים בטהרן ביום שני יחד עם דובר הממשלה האיראנית, במהלכה הוא נראה מזיע ומשתעל ארוכות.

בעקבות זאת הועלו השערות כי סגן שר הבריאות נדבק בעצמו בוירוס הקטלני, ותוצאות הבדיקות אכן אישרו זאת. אגב, במהלך מסיבת העיתונאי דחה חרירצ'י את הטענה כי 50 בני אדם מתו בעיר קום באיראן כתוצאה מוירוס הקורונה. "אם מספר הקורבנות מקורונה בעיר קום הוא אפילו רבע מהמספר אותו מדווחים כלי התקשורת, אני אתפטר. המספר אינו נכון, ואנו בטוחים בסטטיסטיקות שלנו", אמר חרירצ'י.

בעקבות בהלת הקורונה באיראן, קרא הנשיא חסן רוחאני לאזרחים המקומיים "לא להיכנס לפאניקה. נעבר את הנגיף בשלום". חלק מכלי התקשורת בעולם העריכו בימים האחרונים כי מספר הנדבקים והקורבנות מוירוס הקורונה באיראן גבוה הרבה יותר מאשר פורסם, מאחר והממשלה האיראנית וכלי התקשורת הממלכתיים באיראן מסתירים את המידע האמיתי מהציבור.