משה (בוגי) יעלון
משה (בוגי) יעלוןצילום: מירי שמעונוביץ

ח"כ משה בוגי יעלון תקף אחר הצהריים (שלישי) בכנס ירושלים ה-17 של העיתון "בשבע" את ראש הממשלה נתיהו ואת מדיניותו.

"עוברים על המדינה חודשים רעים, הייתי בממשלה של נתניהו, לצערי מה שקרה ככל שחלף הזמן בעיקר מאז 2015 הבנתי שסדר העדיפויות שלו (ביבי) השתבש", קבע יעלון.

"הזלזול בעפיפונים, נבע לטעמי משיקולים פוליטיים", טען יעלון, "בזמנו נתניהו ידע שהוא הולך לבחירות, לא רצה הסלמה לפני בחירות וכבר אז שעבד אינטרסים בטחוניים לאינטרסים פוליטיים. יחיא סינואר מבין זאת, גם איססעיל הנייה. אומרים שאין פיתרון לעפיפונים, אבל אם גובים מחיר על כל הפרת ריבונות, אז תשמר הרתעה".

יעלון הגיב לשאלה אודות אפשרות של הקמת קואליציה עם הרשימה המשותפת, "אנחנו תחת מתקפה של שקרים. אתה חושב שאני כרמטכ"ל לשעבר ועוד שני רמטכ"לים שהרשימה המשותפת דורשת להעמיד אותנו לדין כפושעי מלחמה אנחנו נשתף איתם פעולה? לא נכניס אותם לקואליציה ולא נשתף פעולה".

"מדברים כאילו אנחנו משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת. אנחנו מעדיפים לשתף פעולה עם הליכוד. זה משקף את המסה הגדולה של המצביעים בישראל, זו קואליציה יציבה שיכולה להכניס תחת האוהל - יהודית ודמוקרטית. לא ערבים, כי לא מכירים ביהודית", הוסיף יעלון.

על הממד החמישי אמר יעלון, "ממד חמישי זה ספין. הכל שקרים. אמר היועמ"ש - שבני אפילו לא חשוד והוא אישר לפרקליטות לקדם את החקירה".

יעלון הגיב גם על הכרזתו של גנץ כי אשכנזי יקבל את תיק הביטחון לאחר הבחירות, "אנחנו מתואמים, כשהגעתי לפוליטיקה לא חשבתי על משרד הביטחון אלא על משרד החינוך. כישראלי אני מאמין בהנהגה שנותנת חזון".