דורית ביניש
דורית בינישצילום: דוברות

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת (בדימוס) דורית ביניש, נשאה אחר הצהריים (שלישי) דברים בכנס התנועה לאיכות השלטון, ותקפה את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

"השבוע שמעתי את שרת המשפטים לשעבר שואלת איך בית המשפט מתערב במינויים? אני יכולה לומר לכם. מינויים זה אחד האפשרויות הפוטנציאליות של קיני שחיתות", טענה ביניש.

ביניש תקפה גם את היוזמה לחקיקת החוק הצרפתי, "אם תהיה חקיקה של החוק הצרפתי – תימנע החקירה והעמדה לדין של ראש ממשלה מכהן. המשמעות היא ביטול עקרון השוויון בפני החוק, שהוא מיסודות משטרנו".

"אתמול שמעתי את שר המשפטים הנוכחי, שהכבוד למשפט לא בדיוק מנחה אותו לצערי, הוא הודיע שאם הוא יישאר בתפקיד – החוק הראשון שלו יהיה 'פסקת ההתגברות'. המשמעות שאפשר יהיה לבטל את פסקי הדין של בית המשפט, אם הכנסת תחליט כך ברוב של 61 חברי הכנסת. זה לא קיים בשום שיטה למעט בקנדה שהפסקה הזו הוכנסה כפשרה ולא נעשה בה שימוש מ 1982", טענה ביניש.

לדבריה, "שוו בנפשכם שאם הכנסת תוכל לעשות שימוש בפסקת ההתגברות, בית המשפט לא יוכל לתת פסקי דין שיעמדו כהלכה מנחה. זה מאבק קריטי בבית המשפט ואין לו שום בסיס אחר".

"הדלק המזין את כל המגמות הללו הוא קול קורא של פוליטיקאים מסיעות ומפלגות שונות שגורם להורדת האמון במערכת אכיפת החוק. לא ניתן להשלים עם המצב הזה", הוסיפה.