רשימת ימינה
רשימת ימינהצילום: יוני קמפינסקי

ברשימת "ימינה" תוקפים הערב (שלישי) את דבריו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפיהם הוא בעד שהמערכת המשפטית תהיה עליונה על המערכת הפוליטית:

"מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בג"ץ. ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום", אמרו בימינה.

ברשימת ימינה הוסיפו, "בבחירות הקרובות זה ברור מתמיד: זה או ימינה שתבלום את האקטיביזם המשפטי, או שמאלה".

גם שר המשפטים אמיר אוחנה תקף את דבריו של גנץ ואמר, "י‏ש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה"

לדבריו, "במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ"שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא ע״י הציבור - באמצעות נבחריו. זהו, רבותי, 'שלטון הפקידים והמשפטנים'".

השר יריב לוין התייחס גם הוא לדברי יו"ר כחול לבן ואמר, "כנראה בני גנץ פספס את שיעור האזרחות בבית הספר".

"גנץ לא יודע דמוקרטיה מהי, אז הנה תקציר: דמוקרטיה היא שלטון העם ולא שלטון היועמ"ש והפרקליטות. הסכנה שרובצת כאן היא קביעת מדיניות על פי גחמותיהם של משפטנים שלא נבחרו ע"י הציבור ויעשו במדינה כאוות נפשם", מוסיף לוין.

לדבריו, "רק העם יקבע. נצא להצביע מחל בהמונים ונחזיר את האיזון למדינה. נחזיר את היכולת למשול למי שנבחר ע"י הציבור למשול, ולא מי שנבחר ע"י חברים מהחונטה המשפטית".

מוקדם יותר הערב פרש יו"ר כחול לבן בני גנץ את משנתו בסוגיית מערכת היחסים הראויה בין מערכת המשפט למערכת הפוליטית ואמר בראיון לרדיו 103FM, "אני בעד שהמערכת המשפטית תהיה עליונה על המערכת הפוליטית".

"אם המערכת הפוליטית תהיה עליונה, זו סכנה למדינה. הנה, אני, כמי שרוצה להיות ראש ממשלה, מוותר על הכוח הזה", הוסיף גנץ.

לדבריו, "שינויים באיזונים שבין בג"ץ לכנסת צריך לעשות בצורה אחראית. למכון הישראלי לדמוקרטיה יש רעיונות בנושא. מה שקובע זה החוק ולפיו המערכת המשפטית קובעת, וטוב שהיא עליונה על המערכת הפוליטית".