בנט וכוכבי
בנט וכוכביצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הערב (שלישי) בראיון לחדשות 12 להסלמה של הימים האחרונים בדרום, ושיגר איום מרומז לעבר ארגוני הטרור בעזה.

"אני לא רוצה סבבים קצרים, עכשיו חיסלנו מחבלים גם בעזה וגם בדמשק וקבענו כלל חדש. ראש הממשלה דובר אמת, אנחנו מכינים משהו - אבל צריך טיפה סבלנות", אמר שר הביטחון.

בנט הסביר את ההחלטה לפעול לסיום סבב העימות הנוכחי ואמר, "אני לא רוצה לעשות את המערכה הזאת בצורה נגררת כי אז אתה מאבד חלק ניכר מהאפקטיביות, אתה לא יורה במחבל כשהוא אלף מטר ממך אלא מחכה שהוא יגיע 50 מטר בין הכוונות".

בהמשך הדגיש בנט את הקשר בין המצב בדרום ובין ההתנתקות, "אנחנו 15 שנה מאז הטיפשות הזאת של קריעת חבל ארץ ומסירה לערבים, מה שאני לא אתן עוד - לא אמסור עוד סנטימטר של אדמה לערבים".

"צריך תוכנית סדורה בתנאים שלנו, לא הם יקבעו את הכללים, אנחנו נקבע את הכללים. יש להם עוד הזדמנות אחרונה להתנהג טוב", הסביר בנט.

שר הביטחון נשאל אודות הביקורת שנמתחה עליו בנוגע לתקרית גופות המחבלים על גבול רצועת עזה ואמר: "אני מקבל ביקורת כבר ימים מהשמאל שזה לא נראה טוב. אבל אני מגבה בצורה מלאה את חילי צה"ל, עד הרמטכ"ל, כי אני מעדיף לשלוח אלף דחפורים לעזה שיגנו על חיילי צה"ל ולא לשלוח חיילים כמו ברווזים במטווח לסג'עייה. אני מאוד אוהב לשמוע מיעלון עצות, ראינו אותו בצוק איתן כשהוא פחד להשמיד מנהרות".

"אני הגדרתי מטרה להחזיר הביתה את הגופות של הדר גולדין והדר שאול והאחרים.. איך אעשה את זה? בריקוד בלט?", המשיך בנט. "אז אם צריך לעשות דברים שלר נראים יפה בטלוויזיה - אעשה את זה. ואם צריך לאסוף עוד גופות - אאסוף עוד גופות ואם צריך לקטוף מחבלים חיים אנחנו עושים גם את זה. נייצר קלפי מיקוח כדי להכאיב להם, מספיק להיות פריירים מול החמאס".

עוד מתח שר הביטחון ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו ליברמן והאשים אותו בפגיעה בביטחון המדינה לאחר שליברמן חשף כזכור את נסיעת ראש המוסד ואלוף פיקוד הדרום לקטאר.

"ההדלפה הזאת היא בושה וחרפה", תקף בנט. " זו עבירת ביטחון שדה. וזה הדבר הכי מדהים - מי שהגה, תכנן וביצע את כל עסקאות המזומנים האלה זה לא פחות מליברמן. אני לא רוצה להגיע לסבבים, אני רוצה שקט עד שנעשה את האתחול מחדש. אבל לליברמן אין בושה, הוא זה שהתחיל את משלוח שקי הכסף האלה. כשנעשה אתחול מחדש נעשה אתחול מחדש של הכול. בשונה מליברמן אני לא מתכוון לפגוע בביטחון המדינה בשביל לקושש קול, אני אחראי על חיי אזרחים בישראל. ואני אומר לתושבי הדרום - אני מחויב להחזיר לכם את הביטחון".