נירית זמורה בכניסה לבית המשפט הצבאי עופר
נירית זמורה בכניסה לבית המשפט הצבאי עופרצילום: חזקי ברוך

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר 18 שנות מאסר בפועל על המחבל שדקר את נירית מורה בצומת הגוש, בנוסף לתשלום פיצויים על סך 500,000 ש''ח, בהתאם להרשעתו בניסיון לרצח.

מדובר בגזר דין שני, לאחר שבפעם הראשונה הורשע המחבל בגרימת חבלה חמורה בלבד וגזר דינו נפסק בהתאם.

התביעה הצבאית ערערה על הכרעת הדין המקורית, ובית המשפט הצבאי לערעורים הרשיע את המחבל בניסיון לרצח. כאמור, היום ניתן גזר הדין של המחבל, הכולל עונש מאסר בפועל ותשלום פיצויים לנפגעת לפי תחשיב הנזק שהגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג אותה כנפגעת עבירה.

בדיון שהתקיים היום נכחו נירית זמורה ובני משפחתה בליווי עו"ד בלייכר, שהגיב: "פסק הדין של 18 שנה זה המינימום שנהוג היום לתת על ניסיון לרצח. היום עם כניסת חוק המאבק בטרור רמת הענישה כבר עומדת על מעל 20 שנה. יחד עם האכזבה על גובה העונש, אנו מברכים על התיקון שלבסוף נעשה בכך שנוספו למחבל 4 שנות מאסר. אנו נמשיך לפעול ביחד עם נפגעי פעולות האיבה להחמרה בענישת המחבלים והרוצחים שתביא להגברת ההרתעה, ותמנע מהמחבלים לשוב על מעשיהם".

נזכיר כי לפני כשנה בית המשפט הצבאי ביהודה זיכה את המחבל מעבירת ניסיון לרצח, והרשיעו בגרימת חבלה חמורה בכוונה בלבד. זאת בטענה שלא ניתן להוכיח את כוונת המחבל מעל לכל ספק מאחר שהצליח לדקור את הנפגעת בגבה "רק" פעם אחת, והיות והסכין נשברה מעוצמת הדקירה לא ניתן לקבוע אם המחבל היה דוקר אותה שוב לו יכל.

פסיקת בית המשפט עוררה סערה רבה, והתביעה הצבאית הודיעה מיד שבכוונתה להגיש ערעור כנגד הכרעת הדין. בתוך כך גזר בית המשפט הצבאי על המחבל 14 שנות מאסר בפועל ופיצויים של 500,000 ₪, בגין גרימת חבלה חמורה בכוונה.

לפני כחצי שנה החליט בית המשפט הצבאי לערעורים בראשות נשיא ביהמ"ש נתנאל בנישו על קבלת ערעור התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל בניסיון לרצח. ערכאת הערעור החזירה את התיק לבית המשפט הצבאי ביהודה על מנת שיפסוק את עונשו של המחבל.

כאמור, היום ניתן גזר הדין של המחבל בפעם השניה, מאחר שהרשעתו הוחמרה, ונגזר עליו עונש מאסר בפועל ותשלום פיצויים לנפגעת העבירה.

זמורה: מקווה שהצדק יצא לאור