גנץ, יעלון ואשכנזי
גנץ, יעלון ואשכנזיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אילן אוסטפלד, דובר מפלגת כחול לבן, מצפה מאנשי הימין להפסיק את השמעת הביקורת על ראשי ''כחול לבן'' בשל העובדה שכיהנו כרמטכ''לים ושמרו על ביטחון ישראל.

''עזות המצח של יותר מדי חדלי אישים לנסות ולהטיל דופי בשלושה רמטכ״לים שחרפו נפשם בחזיתות הלחימה במשך שנים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל היא משהו בלתי אפשרי לתפיסה ולעיכול. תצדיעו ותסתמו חצופים", כתב אוסטפלד בטוויטר.

גולשים רבים זעמו על דבריו. ''איך להצדיע? עם יד ככה מתוחה קדימה באוויר כלפי מעלה כשכל האצבעות צמודות?, שאל הגולש אריק.

אדם נוסף הגיב: ''אני כבר מבולבל. אנחנו צריכים להתבטל ולמחוק את עצמנו בפני מערכת משפטית? או בפני מערכת צבאית וקצונה בכירה? נא עשו עבורנו סדר כדי שנדע למי להצדיע, בפני מי לסתום ולמי להתחצף''.

גולש העונה לשם אוריה, תהה: ''ואם גם אני חירפתי את נפשי בחזיתות הלחימה במשך שנים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל, האם גם אני צריך להצדיע? כי אני פשוט אזרח כרגע ורוצה לוודא האם חובת ההצדעה חלה גם על אזרחים".

בעקבות הביקורת החריפה שנמתחה על דבריו, אוטפלד ניסה להסביר: ''תזכרו מי האנשים הללו, מה עשו בחייהם למעננו ולמען ביטחוננו ושתוקירו אותם על כך לפני שבגלל ויכוח פוליטי כזה או אחר תגררו לשיח שפל. לא חייבים להצדיע... זו מבחינתי מטאפורה למינימום הערכה. הם יכלו לעשות כל שברצונם ובחרו להמשיך לתרום בדרכם למדינה. בעיני זה ראוי לשבח''.