בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

אראל סג"ל וד"ר גדי טאוב הגיבו לדברים שאמר אתמול (ג') בני גנץ ב־103fm בנוגע לעליונות של מערכת המשפט על המערכת הפוליטית.

סג"ל ניסה להסביר כי על פי גנץ, כשיש מתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת - הוא נותן את ההכרעה למערכת המשפטית. עם זאת הדגיש: "הריבון הוא זה שקובע את החוקים, וזה מבאס אותי שאנשים לא יודעים את הדבר הזה".

טאוב אמר את הדברים בטון אחר לגמרי. לדבריו, כשגנץ אומר כי לא תהיה אצלו הסתה נגד מערכת המשפט, הוא למעשה עושה צעד ראשון של התרפסות בפניה. "בני גנץ הוא הפרזנטור של הפקידות. הוא רוצה להשתחוות בפני פקידים ובפני שופטים, ההתגלמות של הכניעה", הטיח, והוסיף כי יו"ר כחול לבן אימץ את "כל הרטוריקה של מה שכונה 'כנופיית שלטון החוק'".

הבוקר (ד') גנץ התראיין שוב, הפעם ברשת ב', והתייחס לפרשת המימד החמישי. "הוא אמר באופן ברור כי החברה נרשמה במאגר של משרד הביטחון", אמר סג"ל, "לפני כמה חודשים כבר הבאתי את תגובת המשרד שלפיה המימד החמישי לא נרשמה. הבוקר ביקשתי מהם תגובה נוספת, לאור הדברים שאמר גנץ. אני מחכה לתשובה".

סג"ל הזכיר כי גנץ עצמו אינו חשוד בדבר. "על נתניהו אומרים את הדברים הכי מבחילים בעולם. עוברים פה כל גבול, אבל למה אני צריך להיות כזה?", שאל. טאוב השיב: "אנחנו חיים בעולם של השמצות אישיות. מהוויכוחים ברשתות זה נראה לי מדהים, כשהייתי בשמאל, שכל הדיונים הם מהפוזיציה, בלי קשר לטיעון עצמו".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברים: "החברה פעלה על פי כל ההנחיות והנהלים". ממשרד הביטחון טרם נמסרה התייחסות עדכנית.