לאחר היום השלישי של מהומות אלימות בין הינדים ומוסלמים בדלהי, בירת הודו, נרשמו כבר 23 קורבנות ועוד מאות פצועים שאושפזו בבתי החולים המקומיים.

המהומות החלו ביום ראשון האחרון לאור כניסתו לתוקף של חוק אזרחות חדש המעניק אזרחות לכל הפליטים שהגיעו מדרום אסיה, מלבד למוסלמים.

מפגינים הינדים התנגשו עם מפגינים מוסלמים הטוענים כי החוק מפלה אותם, והמהומות האלימות התפשטו במהירות לכל רחבי בירת הודו וגבו את חייהם של 23 בני אדם.

הדיווחים מהודו מספרים כי מאות מוסלמים ברחו מבתיהם ומסגדים שונים בעיר הותקפו על ידי המון הינדי שגרם נזק משמעותי למבנים, שחלקם עלה באש. תמונות בתקשורת ההודית הראו חנויות מנופצות, מכוניות שרופות ועשן רב מיתמר ברחובות דלהי.

מעל מאתיים בני אדם נפצעו במהומות האלימות ואושפזו בבתי החולים בעיר, חלקם מירי, דקירות, כוויות מחומצה ועוד. חלק מהקורבנות המוסלמים מצאו את מותם לאחר שקפצו מקומות גבוהות בבניינים על מנת להימלט מההמון ההינדי הזועם.

ראש הממשלה נרנדרה מודי קרא לשים סוף לאלימות "ולהשיב את השלום" לרחובות דלהי. השר הממונה על דלהי, ארווינד קייריבל, אמר כי "המצב מדאיג מאוד. למרות כל מאמציה, המשטרה אינה מסוגלת לשלוט במצב ולהנחיל את הביטחון בעיר. לכן צריך להזעיק את הצבא ולהטיל באופן מיידי עוצר על האזורים שנפגעו".