בנט והרב פרץ עם הרב דרוקמן במהלך הכנס
בנט והרב פרץ עם הרב דרוקמן במהלך הכנסצילום: יח"צ

בישיבת בני עקיבא בנחלים התקיים הערב (רביעי) כינוס בהשתתפות ראשי רשימת ימינה יחד עם רבני ומנהלי המוסדות בציונות הדתית במטרה לעורר את הציבור לפעול לחיזוק המפלגה ביום הבחירות.

יו''ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, אמר כי "אם הציונות הדתית והימין האידאולוגי ייצאו מהבית ויצביעו ימינה נוכל לקבל עוד שני מנדטים ולסגור את הפער הדרוש להקמת ממשלת ימין חזקה".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, ציין כי "הציונות הדתית חוזרת להיות בית משותף. מה שעומד לפתחנו זה זהותה היהודית של מדינת ישראל ואני חרד מאוד לעתידנו. אנחנו צריכים וחייבים ימינה חזקה וגדולה.
יש לנו אחריות גדולה לעם ישראל".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הצהיר כי לדעתו יש רוב לימין בציבורית הישראלית ופשוט צריך להניע אותו להגיע לקלפי. "הציונות הדתית הייתה במשך המון שנים שחקן השטח הגדול ביותר במדינה. יכולנו למלא כיכרות ולהקים ממשלות בזכות המפעלים של התנועה ובזכות מעגלים של עשייה והשפעה. כדי שנוכל להמשיך להשפיע אנחנו צריכים הרבה כח. אם כל המוסדות בציונות הדתית יתגייסו לסייע יש לנו כאן מעגל השפעה אדיר. אנחנו רוצים להגיע ל-10,000 מתנדבים ביום הבחירות".

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, סיפר מדוע החליט לעזוב את בית המדרש ולהתגייס להצלחת המפלגה. "מה שהקפיץ אותי לעבוד בצורה רצינית להצלחת ימינה זה השינוי בכיוון. אין דיבורים על אחדות. ליברמן היום רוצה ללכת עם מרצ. הוא יותר אנטי דתי מאשר ימני, הוא חולם בלילה על שוטרים שגוררים בלילה תלמידים מפוניבז' לבקום. הוא חולם על ניפוץ הסטטוס קוו. אם השמאל יעלה לשלטון יהיה כאן שבר גדול ואנשים הבינו את זה ולכן התעוררו. זה או מדינה יהודית עם שלטון דמוקרטי או מדינת כל אזרחיה. אני החלטתי לפעול על מנת לסייע בגודל השעה מול הסכנות הגדולות. יש לנו בלוק ימין מגובש שבעז''ה יגיע ל-61".

הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, סיכם ואמר כי "כל מה שקשור לזהותה היהודית של מדינת ישראל וכל מה שקשור לשטחי ארץ ישראל - יקבע עכשיו. עלינו להשתדל כמה שאפשר, קל וחומר שמדובר בעניין לאומי. צריך לפעול כדי לחזק את רשימת הציונות הדתית וכדי שיהיו לנו שתי ספרות".