פרץ עם פרופ' אלקרנאווי
פרץ עם פרופ' אלקרנאוויצילום: אריאל ואן סטרטן

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ קיים הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים שבה הכריז כי התנאי לכניסת רשימתו לממשלה הוא מינוי שר ערבי.

כמו כן הוא הודיע כי מועמדו לתפקיד שר הוא פרופ' עליאן אלקרינאוי מאוניברסיטת בן גוריון, בן בהמגזר הבדואי שהדליק משואה ביום העצמאות.

פרופ' אלקרנאווי אמר במסיבת העיתונאים, "אחרי 24 שנים של עשייה אקדמית אני בוחר לקחת על עצמי תפקיד פוליטי, ולהיות השר הבדואי הראשון בישראל. אני עושה זאת כמסר לכל החברה הישראלית של ערבים, יהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים, בני כל העדות והדתות".

פרץ אמר, "מערכת הבחירות הזאת היתה צריכה להתנהל באווירה אחרת וברוח אחרת, רוח של שינוי ותקוה, רעיונות חדשים וסדר יום חדש לישראל. לא הסכמתי לקחת חלק ב'מסיבות' השנאה כלפי החרדים ונציגיהם בכנסת, ולא כלפי הערבים אזרחי ישראל ונציגיהם. עשרים אחוז מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל ביחד עם בני גנץ".

לדבריו, "בסיום מערכת הבחירות הקודמת עמדה בפנינו הזדמנות היסטורית להקים ממשלה חדשה בשותפות עם נציגי החברה הערבית, עם תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת אך לצערי, כפי שאמר בני גנץ: האוזר והנדל מנעו ממני להקים ממשלה".

"בימים האחרונים, אני נאלץ לעמוד כמבוגר האחראי, במחנה השינוי, אל מול קמפיין שרוח רעה מאוד נושבת ממנו, קמפיין שלא ברור מדוע בכחול לבן בחרו בו", טען פרץ וסיפר, "ניהלתי אמש שיחה ידידותית אך נוקבת עם בני גנץ ואמרתי לו שככה לא מחליפים שלטון, ככה לא בונים שותפות אסטרטגית כפי שסיכמנו עליה בתחילת המסע".

"הבהרתי לו שהקמפיין המכוער שמנהלת מפלגתו נגד העבודה גשר מרצ לא מקובל עליי. אני קורא לגנץ לחזור ולהנהיג את המחנה כפי שמועמד לראשות ממשלה אמור לנהוג. לא אסכים לגרור את תנועת העבודה ואת המחנה כולו לרוח הרעה הזו. אנחנו נהייה הרוח הטובה. אנחנו נעשה את התיקון הגדול והנדרש בכל ממשלת שינוי", הדגיש פרץ.