עוז וגאו"ן
עוז וגאו"ןנשים בירוק

לשמורת 'עוז וגאו"ן' שבגוש עציון יגיעו היום (חמישי) בצהריים כמאתיים עולים וותיקים וחדשים מצרפת, שם יקיימו צעדה תחת הקריאה להחלת ריבונות ישראל ביהודה ושומרון כשהם נושאים את דגלי הלאום.

האירוע יתקיים בהובלת ג׳ק קופפר, יו"ר עמותת israel is forever, עמותה לגיוס הכוחות הציוניים דוברי צרפתית. הצועדים יצאו ממרכז השמורה לעבר המצפה שהוקם לזכרו של ארי פולד הי"ד וצופה על גוש עציון כולו ואף מעבר אליו.

עו"ד נילי נאהורי מרכזת העמותה מציינת כי הבחירה בשמורת 'עוז וגאו"ן', השמורה שהוקמה לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו וקרויה על שמם, כמוקד הצעדה נובעת מהיות המקום ביטוי מלא להיאחזות יהודית בקרקע, לדרישת הריבונות ולחזון היהודי ההופך אבל וכאב לתקומה והגשמה.

יהודית קצובר ונדיה מטר, ראשי תנועת הריבונות, התנועה שמאחורי הפעילות והאחיזה בשמורה, מברכות על בחירת העמותה והעומדת בראשה לצעוד במקום.

"יעדיה של הציונות הם המשך עליה וריבונות ישראל על ארצו, שני יעדים המבוטאים היטב בקבוצת העולים שאותה נפגוש היום. העולים מצרפת הגיעו כשהם חדורי אידאולוגיה ציונית ורצון להגשמה והיאחזות בארץ ישראל. עם ישראל זקוק לקולות הרעננים הללו שמחזירים אותנו לערכי הציונות האמתיים שאותם נישא על נס בצעדה המשותפת", ציינו השתיים.

מארגני האירוע מציינים כי גם הבחירה בתאריך, ימים אחדים לפני הבחירות, אינה מקרית. "הצועדים מבקשים להזכיר להנהגה בישראל ולציבור המצביעים את רצון העם בישראל להחלת ריבונות ישראל על הארץ כולה. את הרצון הזה יש להביא לידי ביטוי ברור בתוצאות הבחירות. ההיאחזות ביהודה ושומרון מבטאת הן את דרישת הריבונות והן את התביעה להתנגד מכל וכל לרעיון הקמת המדינה הפלשתינית, מדינת טרור, בלב הארץ. את שתי הקריאות הללו נישא בעוז במהלך הצעדה".