קידום עסקים קטנים
קידום עסקים קטניםIStock

היום שיווק דיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק של כל עסק, קטן ככל שיהיה.

ובכל זאת, לעסקים קטנים אין את התקציבים העצומים להשקיע בשיווק דיגיטלי כמו החברות הגדולות, והם לא יכולים לספק סכומי עתק כדי לממן את הפרסומים ברחבי הרשת.

זה לא אומר שאין דרכים מצוינות אחרות להשתמש בכלי הדיגיטלי כדי לשווק עסקים.

אינדקס עסקים

אינדקס עסקים הוא אופציה מצוינת לשיווק דיגיטלי יעיל, חכם וזול. אינדקס עסקים הוא למעשה סוג של ספר טלפונים של עולם הדיגיטל - מדובר על מאגר שלם של עסקים, מחולק לפי סוגים, שירותים, אזורים בארץ וכדומה.

כל עסק מקבל "כרטיס ביקור" דיגיטלי, ובו פרטים חשובים ליצירת קשר, המלצות ותמונות. ישנם סוגים שונים של אינדקסי עסקים ברחבי הרשת, וכדאי להכניס את העסק שלכם לאינדקסים העיקריים והפופולריים ביותר כדי לוודא שהוא יגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. אינדקס עסקים כמו דנסגייד מאפשר לכם לשלב את העסק שלכם במאגר העסקים הרחב שלו ולצרף אל העסק את חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט.

רשתות חברתיות

אחת הדרכים לשווק בדיגיטל היא כמובן הרשת החברתית. אם אין לכם עדיין עמוד פייסבוק או אינסטגרם, זה בדיוק הזמן לפתוח כזה. הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי חשוב וקריטי בעולם של היום, שכן לקוחות פוטנציאליים רבים יכולים לבלות שעות בפלטפורמות האלו, ואף מבצעים את מחקר השוק שלהם באמצעותן.

ברשתות האלו תוכלו לשתף את התוכן שלכם, לשתף תמונות והמלצות, ליצור קשר עם לקוחות וכדומה. תוכלו לפנות לכיוון השיווק הממומן ברשתות החברתיות, ובתקציבים נמוכים יחסית לפנות לקהל היעד שלכם.

וובינר

אם יש לכם ידע מקצועי שאתם רוצים לחלוק כדי להגיע ללקוחות, וובינר הוא דרך מעולה וזולה לעשות את זה. וובינר הוא למעשה סוג של "סמינר רשת", הוא מאפשר לכם להעביר שיעור, מצגת, דיון או הדגמה בלייב תוך אינטראקציה בזמן אמת ביניכם לבין הצופים, כולל אופציה לשאלות ותשובות, ולכן הוא אינטראקטיבי יותר מסרטון וידאו קלאסי.

וובינר יכול לסייע לכם להעביר חלק מהידע המקצועי שלכם הקשור לעסק, וכך להגיע ליותר מודעות ולקוחות; בעולם בו תוכן הוא המלך, ואבנר הוא דרך מעולה לעשות זאת. כמובן, ניתן גם לצפות בוויבנר לאחר סיומו, וכן תוכלו לבצע שיעור בחינם או בתשלום מסוים.

קידום אורגני לאתר

אם יש לכם אתר אינטרנט, זה הזמן לדאוג שהוא ידורג כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש של גוגל. מדובר על תורה שלמה, וניתן להיעזר באנשי מקצוע לשם כך או לנסות לעשות זאת לבד ובחינם. ככל שהאתר שלכם יהיה מלא בתוכן איכותי הקשור לתחום העסק ויציג את מילות החיפוש הרלוונטיות, כך הוא ידרוג גבוה יותר במנוע החיפוש.

אלמנטים נוספים המעלים את דירוג האתר הוא משך השהייה הממוצע באתר, לינקים רלוונטיים לאתר שלכם ומהאתר שלכם ועוד. אין ספק שככל שתהיו גבוהים יותר במנוע החיפוש של גוגל, כך יגיעו אליכם יותר ויותר לקוחות!