חדר ילדים
חדר ילדיםרהיטי ברזילי (הדמיה)

כשאנו עומדים בפני קניית רהיטים לביתנו, עלינו לקחת מספר שיקולים.

כל חדר בביתנו מחייב דרך חשיבה אחרת בנוגע לרהיטים שיתאימו אליו, אך אחד החדרים החשובים ביותר בבית אשר חשוב לתכנן את עיצובו הינו חדר הילדים ואחד הרהיטים החשובים ביותר בחדר זה הינה מיטת הילדים או במקרים רבים מיטות הילדים.

כל פעם מחדש הורים לילדים מגלים מחדש כי מיטת ילדים הינה אחד מהרהיטים אשר חשוב מאוד לתכנן את רכישתו. על מנת לדעת כיצד לבחור במיטת ילדים הראויה ביותר כדאי לקרוא את ההמלצות שיפורטו כעת:

החליטו מראש על סוג המיטה אותה תרצו לרכוש:

לפני שהנכם מגיעים לחנות הרהיטים כדי לרכוש את מיטת הילדים, חשוב כי תדעו מראש את סוג המיטה או המיטות אשר תרצו לרכוש לחדר הילדים. מומלץ כמובן להחליט על סוג המיטה בהתאם לגודל החדר, מספר הילדים בחדר ויש לקחת בחשבון גם את רצונותיו של הילד והאם הוא אוהב שחברים יישארו לישון אצלו פעמים רבות.

כך למשל, כאשר החדר לא גדול מאוד ובחדר מתוכננים לישון שני ילדים מומלץ מאוד לרכוש מיטת קומותיים אשר חוסכת מקום בחדר. בנוסף, אם הנכם רוצים לאפשר לילדיכם להלין לצידו חבר ניתן לרכוש מיטה הכוללת מיטת חבר אשר נשלפת מתחתית המיטה.

באופן כללי, חשוב כי תדעו כי המידות הרצויות למיטה סטנדרטית הינן אורך המתאים למזרון בגודל 190 ס"מ ורוחב המתאים למזרון בגודל של 80 או 90 ס"מ. חשוב להקפיד על מזרון ברוחב של 80 או 90 ס"מ וזאת על מנת להוסיף כריות נוי מבלי לצמצם את מרחב השינה וכן בשביל לאפשר להורה לשבת או לשכב לצד הילד ולהקריא לו סיפור לפני השינה.

מיטת פרח לבת
מיטת פרח לבתרהיטי ברזילי (הדמיה)

בחרו במזרון אשר נוח לילדכם:

ראשית, ההמלצה החשובה ביותר בנוגע למזרון המיטה הוא לתת לילדיכם לבחור את המזרון. אסור לנו כהורים לשכוח שהוא זה שישן עליו ולכן הוא צריך לבחור במזרון שהכי נוח לו. בנוסף לכך, בעת בדיקת המזרון על ידי ילדכם, יש לוודא כי הוא לא שוקע במזרון.

שנית, עליכם לדעת כי מזרון איכותי ונוח מאפשר הקניית הרגלי שינה נכונים ומאפשר לילדיכם שינה רציפה ובריאה. מזרון אורטופדי מספק תמיכה ושמירה על גב ישר בתקופת הצמיחה. מומלץ מאוד שמזרון מיטת הילדים יהיה מזרון אורתופדי בעל הצפיפות האופטימלית לילדים.

הקפידו על בטיחות המיטה:

לא פחות חשוב מכל מה שצוין עד כה, בעת בחירתכם במיטת ילדים חשוב לוודא כי המיטה בטיחותית לילדיכם וגם שהסביבה של המיטה בטוחה ולא מסכנת את ילדיכם.

מיטת ילדים בטיחותית ונשמרת לאורך שנים הינה מיטת ילדים מעץ מלא אשר בנויה מפרזול איכותי וחזק. בנוסף, רמת בטיחות המיטה עולה ככל שיש למיטה מעקה בטיחות אשר שומר על הילד בעת הלילה מנפילה.

במידה והנכם רוכשים לחדר הילדים מיטת קומותיים חשוב להסביר לילדיכם שעל מנת לעלות לקומה העליונה במיטה יש להשתמש רק בסולם המיועד לכך ולא להשתמש בכיסאות או רהיטים אחרים לטיפוס וירידה מהמיטה.

בכל הנוגע לבטיחות, במידה ונדע שהילד שלנו יכול לעלות ולרדת מהמיטה בנוחות ובביטחון, אפילו לבד באמצע הלילה, נדע שביצענו רכישה מוצלחת.

לסיכום, מיטת הילדים היא הרהיט המרכזי בחדר הילדים אשר בה הילד מבלה שעות רבות בהן הוא מבצע מגוון רחב של שימושים, כגון: שינה, קריאה, משחק, האזנה לסיפורים. לפיכך, חשוב שהילד יאהב את המיטה שלו והוא ירצה לשהות בה וגם ישמח ללכת לישון בה. לכן, חשוב לבחור בקפידה את מיטות הילדים בבית ולבחור בחברת הרהיטים המתאימה ביותר עבורכם ועבור ילדיכם.