השר יובל שטייניץ
השר יובל שטייניץצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר האנרגיה וחבר הקבינט יובל שטייניץ, מבכירי הליכוד, מאמין שבסיבוב השלישי של הבחירות יוכל גוש הימין להגיע לרוב של 61 חברי כנסת ולהקים ממשלה.

"אני מאמין ש-61 מנדטים הם בהישג ידינו. אם כולם יצאו להצביע בימין, יש לנו סיכוי להגיע לזה, הכל תלוי באחוז ההצבעה. אסור שאחוזי ההצבעה בתל אביב, רמת השרון והקיבוצים יהיו גבוהים יותר מאחוזי ההצבעה באריאל, בעמנואל, בעלי זהב, בשילה, בקרית ארבע ובגוש עציון", אומר שטייניץ לערוץ 7.

איתמר בן גביר לא פורשיהונתן ולצר/TPS

השר מזהיר גם מפני איבוד קולות לשמאל, דווקא מצד מצביעים שהם תומכי ימין מובהקים. "אסור לבזבז אפילו קול אחד על מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה. אני אומר בצער ובכאב, כל קול לבן גביר הוא קול לשמאל. יש לי חברים בשמאל, בכחול לבן, במרצ ובמפלגת העבודה והם מתפללים שהוא יתמודד עד הסוף ולא יעבור את אחוז החסימה.

''מדובר בנכס לשמאל. ההתמודדות של בן גביר היא חסרת אחריות, עלולה לבזבז לנו מנדט או שניים. כל קול שיתבזבז על עוצמה יהודית שווה להצבעה לכחול לבן או למרצ – כי זה משרת את המפלגות הללו".

שטייניץ מתייחס לדברי הזלזול של ראש הממשלה בציבור הדתי לאומי בכנס ירושלים של העיתון 'בשבע'. "אני לא רואה הבדל בין הליכוד והציונות הדתית. אני מרגיש שאנחנו מפלגה של כל המחנה הלאומי הימני המסורתי וגם של הציונות הדתית. אני לא פוסל מפלגות אחרות כמו ימינה וש"ס. אבל אם כל המחנה הלאומי היה מתלכד מסביב לליכוד – הניצחון שלנו היה מובטח.

''הרי בן גביר ומצביעיו עלולים לאבד לימין שני מנדטים. למה הוא לא יכול לגלות אחריות כלפי המחנה הדתי לאומי ימני, להסיר את מועמדותו ולומר שהוא אינו מוכן לאשר את השמאל".

השר שטייניץ סקפטי באשר להפתעה מצד מפלגת ישראל ביתנו, בכל הקשור לממשלת ימין. "ליברמן עבר לשמאל באופן חד משמעי. אני לא מבין את השנאה שלו לנתניהו. אף אחד הרי לא מבינים את המניעים שלו והוא בלתי צפוי לחלוטין. כרגע הוא קשר את גורלו לשמאל. כרגע ברור שהוא חלק מגוש השמאל שמנסה למנוע את שלטון הימין ולהחליף אותו בשמאל".

"אם חס וחלילה תהיה כאן ממשלה בראשות בני גנץ, היא תהיה תלויה ברשימה המשותפת, באחמד טיבי ובאיימן עודה. גנץ יוכל לספח את מעלה אדומים ובקעת הירדן תחת החשש מטיבי? איך הוא יחליט לגבי מלחמה בעזה כשהוא תלוי במשותפת? לצערי הרב ליברמן נותן יש לדבר הזה וגם בן גביר משרת את המטרה הזו כשהוא מתעקש לבזבז קולות בימין", הוא מסכם.