איך לשמור על המשקל וליהנות מהאוכל?

לשמור על המשקל, בין אם אחרי דיאטה או בכלל זה מאתגר מאוד. הבאנו לכם את הנוסחא הפשוטה

תוכן שיווקי , ה' באדר תש"פ

להנות מאוכל בריא ומאוזן
להנות מאוכל בריא ומאוזן
PIXABAY

גם אחרי דיאטה חשוב להמשיך ליהנות מאוכל

לשמור על המשקל, בין אם אחרי דיאטה או בכלל זה מאתגר מאוד. החברה שלנו מלאה בפיתויים, ואי אפשר ללכת ברחוב בלי להיתקל בעשרות שלטי חוצות של מסעדות, להריח ריח של מאפים, ולראות אנשים סועדים את ליבם.

לעיתים, יש לאנשים נטייה להתנזר מאוכל כחלק מהדיאטה שלהם, ולהימנע ככל האפשר מהנאה מאוכל. אנשים כאלו ישמרו על תפריט דל, ויהפכו את הדיאטה שלהם למשהו דמוי חיי נזירות, משוללים מהנאה מאוכל. מדובר בטעות, חשוב מאוד להמשיך וללמוד לאכול נכון, וזה כולל לדעת ליהנות מאוכל טעים. ההנאה מאוכל בריא, ושילובו בצורה מאוזנת בחיי היום יום, יכולה להיות הדבר שיאפשר לכם לשמור על המשקל לאורך זמן.

אילו מתכונים הם דלי שומן וקלוריות ויעזרו לנו לשמור על המשקל?

אחד מהדברים החשובים ביותר בזמן דיאטה, הוא ללמוד לבשל באופן עצמאי את האוכל הבריא. גם הזמנה של מאכלים כביכול בריאים כמו סלטים במסעדות, היא לוו דווקא חסכונית מבחינה קלורית, מאחר והטבחים נוטים להכניס המון שמן, ומוצרים מתוקים לסלט כדי לשפר את טעמו.

יש מגוון עצום של מתכונים דלי שומן וקלוריות שיוכלו להיות לכל לעזר כדי לשמור על המשקל. מתכונים אלו כוללים בין השאר:

  • בורקס דפי אורז: בורקס קלאסי עשוי מבצק עלים או פילו. בצקים אלו מלאים בשומן רווי, ואינם מומלצים למעוניינים לשמור על המשקל. תוכלו להכין בקלות בבית בורקס מדפי אורז. דפי האורז מכילים כמות קלוריות זניחה, ומריחה של שכבת שמן דקיקה עליהם תהפוך אותם לפריכים וטעימים באפייה בתנור.
  • פשטידת ברוקולי: ישנם מספר ירקות שאכילתם גורמת להוצאה קלורית רבה יותר לגוף מאשר הספיגה הקלורית. בפשטות, הגוף מתאמץ יותר לעכל את הירק מאשר כמות האנרגיה שהוא מפיק ממנו. ברוקולי הוא אחד מהירקות הללו. לכן, פשטידה במילוי ברוקולי היא פתרון נהדר לרוצים לרדת במשקל. שימו לב שהחיסכון הקלורי בפשטידה מתבסס על כמות ברוקולי גבוהה ביחס לביצים והקמח שאתם מכניסים פנימה.
  • סלט עשיר: סלט עשיר שמכינים בבית הוא גם פתרון מפנק מאוד לארוחה לשואפים לשמור על משקלם. כדאי מאוד לשלב בסלט גם גבינות ממגוון סוגים, על פי טעמכם, החל מצפתית ועד לגבינה כחולה. הגבינה תוסיף ערך תזונתי וחלבונים לסלט, ותאפשר לכם להישאר מלאים ממנו לאורך זמן.

נסו לייצר לעצמכם תפריט מאוזן שתוכלו לדבוק בו לאורך זמן

בסופו של דבר, הדבר הקשה ביותר הוא לשמור על הדיאטה שלנו לאורך זמן. כדי לעשות זאת, חשוב לא להתייחס לדיאטה כאל ריצה למרחקים קצרים, אלא כאל מרתון של ממש. נסו לשלב בתזונה היומית שלכם מתכונים בריאים אבל טעימים, שיגרמו לכם לחוש מלאים ומאושרים. רק כך תוכלו לבסס הרגלים נכונים, ולדבוק בדיאטה שלכם.