יעקב אמסלם
יעקב אמסלםצילום: דניאל אביגדור

משרד הבריאות המליץ לשקול בשנית כל טיסה לחוץ לארץ בעקבות בהלת הקורונה, ויעקב אמסלם, מבעלי קבוצת אמסלם תיירות ונופש, חושב שההמלצה הזו היתה נמהרת מדי.

"הודעת משרד הבריאות היא המלצה חריגה בנוף העולמי. לא ניתן לסגור את המדינה כפי שלא ניתן לעצור את הנסיעה בכבישי הארץ. אנו לא מקלים ראש בהשפעות הנגיף, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שהסטטיסטיקה מצביעה על פער עצום בין 'מגיפה' למציאות", אומר אמסלם לערוץ 7.

הוא מוסיף כי "העולם ידע מגיפות כמו הכולרה, השפעת הספרדית והטיפוס אשר קטלו מיליוני אנשים. נכון לעכשיו, לא כך היא. הקורונה שחוץ מהבהלה והפניקה, הנזקים הבריאותיים שיצרה, פחותים משמעותית מכל שפעת רגילה. המספרים מלמדים שבמדינות עם תמיכה רפואית מתקדמת ומודרנית, החולים הצליחו לדחוק את הווירוס, להחלים ולחזור לשגרה תוך מספר ימים".

ההשפעה על שוק התיירות, כפי שמספר אמסלם, ניכרה עוד לפני והמלצת משרד הבריאות רק הגדילה את הנזק. "הבהלה העולמית השפיעה בסדר גודל של 30% על ההתנהלות השוטפת של שוק התיירות וראינו את זה לכל אורך פברואר. השפעת הודעת משרד הבריאות היא מאוד משמעותית וכמות הביטולים שחווינו מאז היא בלתי נתפסת. אנשים פשוט לקחו את ההמלצה הזו הלאה ונכון שזה זמני, אבל חבל שמתקבלות כאלה החלטות".

לשאלה אם חברות התיירות מבינות את התייר הישראלי שמבטל הזמנה בשל הבהלה הוא עונה, "כשאין הכרזת מצב חירום או אזהרת מסע ורק המלצה, אז החברות פועלות על פי שיקול דעתן. אני לא מכיר חברת לואו קוסט שתוותר על כספה ודווקא החברות הסדירות מקילות יותר. בהיבט הזה יש נזק נוסף שנמדד אצל נותני השירותים – חברות התעופה ובתי המלון".

למי שתכנן חופשה בטווח של שבועיים-שלושה מהיום, אמסלם ממליץ שלא למהר לבטל. "בעיני לא צריך לרוץ ולבטל אלא לשדר אופטימיות ולהמשיך לתכנן, לנסוע ולטייל. כמובן שהכל צריך להיות בשכל ישר ואם יש במקום מסויים את הנגיף, לא תיסע למקום הזה. אני לא רואה בעיה לנסוע למדינות כמו בריטניה, צרפת, שוויץ, אוסטריה, גרמניה, ספרד, פורטוגל ומרבית מערב ומזרח אירופה. עם ישראל הוא עם חזק, חכם, שוחר חופש וגלובליזציה וקשה יהיה למנוע ממנו תנועה לאורך זמן".