לא 'יורים בנגמ"ש', אבל אומרים: 'ש"ס היא בית לציונות הדתית'

ח"כ משה ארבל מש"ס אומר בראיון לערוץ 7 כי מפלגתו אינה מנסה לקחת קולות ממפלגת ימינה, חרף העובדה שהיא הקימה מטה הפונה לציונות הדתית.

"אני אומר בצורה ברורה: אין לנו שום מטרה או כוונה לא לירות בנגמ"ש ולא לנגוס באף מפלגה אחרת בגוש. יש לנו מטרה אחת: לומר את האמת לציבור ולספר את הסיפור האמיתי שלנו".

"עצם העובדה שהמשפחה שלי מהציונות הדתית לא מהווה מחסום, אדרבה. תנועת ש"ס תמיד היתה בית לציונות הדתית. אני באמת סבור שש"ס מספרת את הסיפור הישראלי של אוכלוסיות רבות ומגוונות. בסופו של דבר החרדיות הספרדית מתונה, מכילה וסובלנית. הבתים של כולנו מורכבים ומעורבים וחלקם בוגרי ישיבות דתיות לאומיות וחלקם בוגרי ישיבות ליטאיות וספרדיות", מוסיף ארבל.

לדבריו יו"ר מפלגתו אריה דרעי קידם את נושאי ההתיישבות לאורך כל הקדנציה והוא ראוי להערכה על כך. "כמי ששימש ראש המטה של השר דרעי במשך שנים העובדה שההתיישבות פורחת בתקופה הזו ביהודה ושומרון בצורה שאין לה אח ורע - נובעת אך ורק מעזרתו של השר אריה דרעי. לא סתם ראשי ההתיישבות הגיעו לטקס בו קיבל את אות 'יקיר ההתיישבות'".

"ההבנה של השר דרעי על חשיבות אסטרטגית לביטחון המדינה בחיזוקה ובביצורה של ההתיישבות באה לידי ביטוי בפעולות רבות, ביניהן בהקמת היישוב עמיחי, מתן סמל ליישוב היהודי בחברון, הקמת מבואות יריחו. הוא קידם תהליכים ששרים אחרים נמנעו מלקדם - ולא ערב בחירות - אלא לאורך כל הקדנציה מתוך אמונה שעם ישראל שב לארצו ובתקווה להחלת הריבונות בקרוב".

ח"כ ארבל מודאג מכל שניצחון השמאל בבחירות יפגע בסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. "אנחנו בסיטואציה שחברי במפלגות השונות משמאלנו הרימו דגל לפיו הם בעצם מבקשים למחוק את כל הקדוש והיקר לעם ישראל. להפוך את השבת ליום חול לחלוטין".

"הציביון של המדינה היהודית שאליו ייחלנו במשך אלפיים שנות גלות מונח על כף המאזניים. יש בהחלט בסכנה שציביונה של המדינה ישתנה בעקבות הבחירות הקרובות", מסכם ארבל.