גנץ ולפיד
גנץ ולפידPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

יו"ר כחול לבן, רב אלוף (מיל') בני גנץ, ערך אתמול (ה') בירור ראשוני בעקבות הדברים שהושמעו בשמו של יועצו ישראל בכר בחדשות 12, ובעקבות כך החליט לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין.

גנץ שוחח עם ניסים משעל ב-103fm והגיב לראשונה על הפיטורים: "מדובר באירוע מניפולטיבי וחמור, בכר סיים את תפקידו גם אם לא התכוון לדבריו".

בפתח השיחה אמר גנץ: "לא אקשיב ליועץ שנפל בלשונו בסיטואציה מניפולטיבית אלא לגורמי הביטחון. יש פה יועץ שכשל בלשונו ואני ממשיך קדימה. תשמע את ההקלטה בעצמך, האוזן שלך תהיה מחשידה לא פחות משלי, לאור נסיונך רב השנים. אני מבין את העניין הציבורי אבל חשוב להתרכז במה שחשוב".

בהמשך הסביר: "בכר לא רץ לבחירות, אני רץ, תראה את ההודעה שלו לאחר הפרסום ומה הוא אומר עליי, הוא אמר את זה מרצונו". בקשר לאמצעים משפטיים שינקוט נגד היועץ לשעבר, טען גנץ כי "אני אבחן מה אני מבין מהפרשה הזו ואתמודד מולה משפטית, כרגע אני עסוק בלנצח בבחירות", ותקף: "שאף אחד לא יספר לי מה החלטתי ביטחונית, הובלתי עשרות מבצעים. אף אחד לא משווה בין פליטת פה של יועץ, חצוף ככל שיהיה, לניסיון שלי".

גנץ התייחס גם לרמיזות לגבי פרשייה מביכה בה הוא מעורב לכאורה. "אין שום פרשייה, הכול קשקוש. אני מספיק אחראי כדי לא להיכנס למקומות האלה, מגיעה למדינת ישראל מנהיגות אחרת, ישרה, שלא מתעסקת בשקרים".

על כך שנמנע מהזמנת נתניהו לעימות, טען גנץ כי "נתניהו נמנע מעימותים במשך עשר שנים, קראתי לו לעימותים בשתי המערכות הקודמות. הפעם השתנה הסטטוס של נתניהו לנאשם ולמועמד לא לגיטימי, הוא הולך לשבת על ספסל הנאשמים ב-17 בחודש", אמר והוסיף: "המדינה תקועה, נתניהו ישמח מאוד שתהיה מערכת בחירות רביעית וחמישית. בינו ובין דוגמה אישית יש אפס קשר ואני מקווה מאוד שלא הולכים לסבב רביעי, השוויון מטריד והמצב מאתגר אבל לבוחר יש אחריות אדירה.

"בלי ביבי יש אחדות תוך עשר דקות. אם נהיה הגדולים אנחנו נוביל, והליכוד יחשוב מה הוא עושה. ביבי יכול להיות חבר כנסת אבל לא שר וראש ממשלה".

בהמשך התייחס גנץ גם לפתיחת החקירה בנושא המימד החמישי ואמר: "היא נפתחה בגלל שאני לא חשוד בדבר, ונתניהו עשוי להיות חשוד בפרשת המניות אז החקירה נדחית", הסביר וציין: "המבקר מצא שאין חשד לפלילים, הביקורת שלו הייתה על מערכות האכיפה".

בסיום השיחה, טען גנץ כי הוא לא מתחרט על כניסתו לפוליטיקה. "המטרה בשמה נכנסתי לפוליטיקה היא ראויה", אמר והוסיף: "אני לומד על בשרי הרבה דברים, זה בסדר גמור, אבל נראה לי שאני ממשיך קדימה בצורה טובה. מי הצליח להגיע להישג פוליטי כזה? לא היה כדבר הזה בעשור האחרון".