אושוויץ
אושוויץצילום: ISTOCK

בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, מבקשים ראשי המוזיאון מתיירים המגיעים ממדינות בהן התגלו מקרים של וירוס הקורונה, להימנע מלהגיע למוזיאון על מנת שלא לגרום להדבקה המונית בוירוס.

"עד היום לא ראינו מצבים מטרידים, אולם המוזיאון עוקב אחר הנושא הזה באופן שוטף. המוזיאון המליץ לסוכנויות נסיעות ומארגני סיורים למוזיאון אושוויץ-בירקנאו לעצור את ההגעה למוזיאון של אנשים ממדינות בהן נמצאו אנשים שנדבקו", נמסר בהודעת אושוויץ-בירקנאו.

ראשי המוזיאון הוסיפו גם כי "אנו נמשיך לעדכן את אתר מוזיאון מחנה ההשמדה בחדשות לגבי וירוס הקורונה במידת האפשר, ואנו מפצירים במבקרים לעקוב אחר העדכונים".

בשנה שעברה ביקרו במוזיאון אושוויץ-בירקנאו מעל לשני מיליון בני אדם מכל רחבי העולם, בהם תלמידים רבים מישראל. מאיטליה, אחת המדינות בהן נרשם מספר הנדבקים בקורונה הגבוה ביותר, הגיעו בשנה שעברה 104 אלף מבקרים לאושוויץ-בירקנאו, כאשר מעל 59 אלף ישראלים ביקרו במוזיאון.

בימים האחרונים נפוצו בפולין שמועות כי צעירה בת 25 שחזרה מחופשה בתאילנד אושפזה בבית החולים בלודז' ותוצאות הבדיקות הראו כי אכן לקתה בוירוס הקורונה, אולם משרד הבריאות הפולני עדיין לא אישר באופן רשמי את הידיעה.