נפתלי בנט באריאל
נפתלי בנט באריאלצילום: הלל מאיר

והנה אחד הסודות הגלויים במערכת הפוליטית: כשחוזרים שוב ושוב על שקר הוא הופך לאמת יצוקה.

לאחר שנים של פמפום סדרתי הופך השקר לעובדה היסטורית מוכחת. ערב בחירות הוא מתחפש לקמפיין בועט.

אחת הדוגמאות הקלאסיות היא ההתקפה על היחס של מפלגת 'ימינה' כלפי סוגיות דת ומדינה. על המנגל מוצג יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט כמי שיהדותה של המדינה אינה בראש ומעייניו. כך נולד הקמפיין הדתי של המפלגות החרדיות בקרב חובשי הכיפות הסרוגות. הגיע הזמן לדבר בעובדות. רק בעובדות.

נפתלי בנט בתפקידו כשר החינוך הגדיל את תקציב הישיבות ב-112%(!); תקציב התרבות היהודית גדל ב-76%. התקציב שהעניק בנט לעמותות דתיות זינק לכ-190מיליון שקל. את זה לא אומר נפתלי בנט – על כך מעיד עיתונאי 'כלכליסט' שחר אילן בנתונים שהציג עם עזיבתו של בנט את משרד החינוך.

בתחקיר שביצע כתב 'הארץ' אור קשתי לפני שנים אחדות הוא מתאר כיצד האגף התורני במשרד החינוך העניק תמיכה תחת 'סעיף תורנית' למיזמי יהדות רבים ברשויות המקומיות. "קשה להתחרות במערך תמיכה מבוסס כזה", ציטט קשתי גורמים ברשויות המקומיות.

זוכרים את קמפיין 'ההדתה'? נגד מי הוא כוון? נגד שר הבריאות ליצמן? נגד שר הפנים אריה דרעי? הוא כוון אך ורק לפוליטיקאי שהצליח לסובב את ההגה המסורתי ממסלול הניתוק, הניכור וה'החלנה' לטובת העמקת המסורת בבתי הספר הממלכתיים, שר החינוך דאז נפתלי בנט.

צאו ושאלו את הנהלת 'הפורום החילוני' מיהו השר שהצליח לחולל מהפכה יהודית בספרי הלימוד של ישראל? בזכות מי יותר ויותר ילדים בתל אביב יודעים לומר 'שמע ישראל', מי הכיר להם את משה רבנו? את נביאי ישראל?

אותו פורום חילוני מיפה בשעתו 80 ספרי לימוד ומצא בהם לטענתו 'הגברת טקסטים יהודיים'. ראשיו הקימו קול צווחה ויצרו את קמפיין 'ההדתה' אבל השר נפתלי בנט היה זה שרשם על לוח ליבו את הזכות הכבירה להנגיש יהדות לילדי ישראל.

וזהו כמובן רק קצה הקרחון. נפתלי בנט, כשותף להנהגת סדר היום בישראל, נלחם יחד עם השרה לשעבר שקד, על שימור הסטטוס קוו בכל הנושאים הקריטיים לדגלה היהודי של המדינה.

מטבע הדברים, הרב רפי פרץ, כממשיך דרכו במשרד החינוך, פועל ללא לאות לשימור המסורת היהודית בבתי הספר הממלכתיים של ישראל. ועל מעידים כותרות מהדורות החדשות מידי ערב – בהן, לצערנו, הוא מוצג באור שלילי – דווקא בשל הצלחותיו . לפחות בעניין של הרב פרץ, המפורסמות אינן צריכות ראיה.

ומכאן לצלע הנוסף ב'ימינה' – השר בצלאל סמוטריץ'. עובדות? בואו נדבר עובדות: מי שנלחם על מזעור התחבורה הציבורית בשבת ברשויות המקומיות – הוא שר התחבורה סמוטריץ'. בשעה שחברי הכנסת החרדיים צווחים ורוטנים מעל דפי היומונים החרדיים – הוא מבצע עבודה שקטה בשטח, קובע עובדות אמפיריות, מבטיח את אחיזתו של הסטטוס קוו בסדר היום הישראלי.

יתירה מזו: אחד היעדים המרכזיים שהציב לעצמו השר סמוטריץ' עם כניסתו למערכת הפוליטית היא לשמור על יהדותה של המדינה. הוא עשה זאת כחבר כנסת מהשורה בוועדת הכספים ובוועדות נוספות בהן היה חבר והוא עושה זאת ביתר שאת בשבתו סביב שולחן הממשלה.

העובדות הללו צריכות לעמוד לנגד עיניו של כל חובש כיפה במדינת ישראל ששימור דגלה היהודי חשוב לו. ביום שני הקרוב, מאחורי הפרגוד, רגע לפני שישלשל את הפתקה, יחשב בצורה מושכלת בין אלה שמורגלים לצווח, לבקר ולקנטר לאלה שאמונים על עשיה יהודית שוטפת.