בני גנץ
בני גנץצילום: שריה דיאמנט

התפתחות דרמטית בפרשת הממד החמישי: מייל פנימי ששלח מנכ"ל 'הממד החמישי', דורון כהן, ומתפרסם בעיתון "ישראל היום" מצביע כי למרות הטענות לפיהן בני גנץ לא היה מעורב בתהליך העסקי, הוא נפגש עם אלשיך באפריל 2018 וסיכם עימו, לכאורה, על פטור ממכרז.

כעת עולות השאלות הבאות: האם מנכ"ל חברת הממד החמישי הסתיר את עצם קיומה של פגישה שנערכה לכאורה באפריל 2018 בין יו"ר החברה דאז בני גנץ לבין מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך? והאם ייתכן שהסתרת הפגישה, לכאורה, נועדה להרחיק את שמו של יו"ר כחול לבן כיום ממעורבות בפרשה שהובילה לפתיחה בחקירה פלילית?

לפי המייל המדובר של 'הממד החמישי', ייתכן שהתשובות לשאלות הללו - חיוביות.

העולה מהמייל סותר טענות קודמות של אנשי 'הממד החמישי', ובראשם בני גנץ עצמו. לפני כשבוע וחצי, עם הודעת פרקליט המדינה דן אלדד על פתיחה בחקירה פלילית בפרשה, התראיין מנכ"ל הממד החמישי, דורון כהן, וטען כי: "גנץ הקפיד שלא להיות מעורב בתהליך העסקי בין חברת הממד החמישי למשטרה".

לדבריו, התקיימו שתי פגישות עם מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך - וגנץ השתתף רק בראשונה. "הסגירה העסקית", הבהיר כהן, "נעשתה על ידי הנהלת החברה, והדירקטוריון לא היה מעורב בה".

המייל ששלח המנכ"ל כהן ב־23 באפריל 2018 למשקיעים אמריקנים, והגיע לידי "ישראל היום", חושף תמונה שונה לחלוטין. לפי המייל ששלח כהן, גנץ נפגש עם המפכ"ל באפריל 2018, הרבה לאחר אישור הפטור ממכרז לפיילוט שהציעה החברה למשטרה באוגוסט 2016.

בפגישה שנערכה ב־2018, על פי כהן, דנו גנץ ואלשיך בעתיד הפרויקט ובמכרז הצפוי בעתיד. כהן כותב למשקיעים כך:

"סליחה על העיכוב בתשובה, הייתי בנסיעות יותר מדי זמן ובעצם חיכיתי שתהיה לי הרגשה יותר מוצקה סביב המשטרה שלנו, אחרי הפגישה של בני אתמול עם המפכ"ל...

מהפגישה אתמול עם המפכ"ל יצאנו עם שתי נקודות עיקריות:

1. אנחנו הנבחרים.

2. ככל הנראה הלקוח מצא עבורנו פתרון לקבל פטור ממכרז, ובתוך שבועיים-שלושה מהיום תהיה לנו תשובה סופית".

המייל הוא תשובות לשאלות המשקיעים בנוגע לעתיד הפיילוט שהחל עם המשטרה, ולתהיותיהם בנוגע להכנסות הצפויות מהעסקה, להכנסות מרישיונות, לתחזוקה ולשדרוג המערכת.

ארדן לראש השב"כ: האם מידע דלף מהמשטרה לממד החמישי?