איילת שקד
איילת שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, התייחסה היום (ראשון) בשיחה עם גולן יוכפז ואילה חסון לניסיונות כחול לבן למשוך קהל מצביעים מהציונות הדתית.

"הציונות הדתית לא תצביע למפלגה שתוכל להקים ממשלה רק עם הרשימה המשותפת", אמרה שקד והוסיפה, "לאורך ההיסטוריה שלה בשבתה בממשלה -'יש עתיד', פגעה בכל המוסדות המפוארים של הציונות הדתית".

לדבריה, "לא תהיה מערכת בריאות רביעית. או שגוש הימין יקבל 61 מנדטים או שהשמאל והערבים יקבלו 61" ולכן היא קוראת לאזרחי ישראל "להבין שצריך להכריע, ליברמן אמר שמבחינתו לא תהיה מערכת בחירות רביעית, זאת אומרת שהוא צריך לבחור באחד הגושים. אם הוא אומר שהוא לא מוכן לשבת תחת נתניהו, והוא יו"ר הליכוד, מכאן נובע שהוא יחבור לגוש השני. כל אחד שבא לקלפי יבין - או שהוא שם פתק לממשלת ימין-חרדים או שמאל-ערבים".

לדעתה, ההכרזה של יו"ר העבודה, עמיר פרץ, אמש מהווה הוכחה לכך שכחול לבן ירכיבו ממשלה עם הרשימה המשותפת, על אף ההכחשות, "עמיר פרץ לא המציא את מה שאמר ביום שישי הוא פשוט חשף את האמת שמפחדים להגיד בתקשורת, הם רוצים להקים ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת".

בהמשך הפנתה שקד אצבע מאשימה כלפי יו"ר כחול לבן, "מי שאחראי על זה שלא קמה ממשלת אחדות זה בני גנץ ויאיר לפיד. נתניהו הציע להם הצעה הגונה, הוא יכהן חצי שנה ואז גנץ יחליף אותו. הם לא הסכימו, גררו אותנו לבחירות המיותרות האלה".

גולן יוכפז ביקש את התיחסות שקד שכיהנה כשרת משפטים לדבריו של רה"מ בנימין נתניהו שרמז כי השופטים שמונו לנהל את משפטו, שמאלנים. שקד הגיבה, "אני שמעתי שהוא אמר שיש לו אמון במערכת המשפט. אם יש לו אמון במערכת המשפט, סביר להניח שהשופטים יהיו אובייקטיבים וישפטו לפי החוק. לשופטים יש דעה, יש תפיסת עולם, יש סט ערכים והם יוצקים לפסקי הדין שלהם את תפיסת עולמם ואת סט הערכים שלהם. שופטים הם לא תוכנת מחשב ואני רוצה להאמין ששופטים במדינת ישראל פוסקים לפי חוק ולפי צו מצפונם".

שקד הוסיפה, "אני לא יודעת איך נקבע ההרכב, את ההרכב קובע בד"כ נשיא בית המשפט המחוזי, פרקש קבע את זה. אני לא יודעת מה היו השיקולים שלו אבל אני מעריכה שהשיקולים שלו היו מקצועיים".

איילת שקד: "צאו מאשליית ממשלת אחדות, זה או ימין או שמאל"ועידת מעריב